۲۰۷ اثر پژوهشی منتشر شده به ۲۸ زبان زنده دنیا در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی جامعه المصطفی در قم رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حجت الاسلام نوبخت، مدیر مرکز بین المللی ترجمه و نشر جامعه المصطفی اظهار کرد:در نمايشگاه توانمندی ها و دستاوردهای پژوهشی جامعه المصطفی العالميه از ۲۰۷ ا اثر رونمايی شد.

او با اشاره به اینکه این آثار به ۲۸ زبان زنده دنیا منتشر شده است افزود: رونمایی از ۱۰ اثر دیگر از جمله موسوعه ۲ جلدی حضرت خدیجه (س) به زبان عربی و چند جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس به زبان‌های انلگیسی و فرانسوی از دیگر آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه است.

حجت الاسلام عابدی معاون پژوهشی جامعه المطفی در مراسم افتتاح این نمایشگاه از حضور ۳۰ مرکز داخلی و خارجی در این نمایشگاه خبر داد و گفت: علاقه‌مندان به حوزه پژوهش تا پایان هفته پژوهش می‌توانند از آثار منتشر شده سال‌های ۹۷ و ۹۸ این مراکز بازدید کنند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه هم با بیان اینکه در ۴ دهه پس از انقلاب اسلامی تولید علم در حوزه‌های علمیه شتاب قابل قبولی داشته است هفته پژوهش را بهترین فرصت برای برای رسیدن به نقطه مطلوب و رفع موانع پیش رو عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی انتخاب عنوان تمدن نوین اسلامی برای نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی سال ۹۸ را راهبرد اساسی مرکز مطبوع خود در سال‌های آینده برشمرد و افزود: برای رسیدن به یک هویت جهانی و تمدن اسلامی زیر ساخت‌هایی لازم است که مهمترین آن دوری از تفرقه و تولید علم با رویکرد جهانی است.

او با بیان اینکه تمدن اسلامی زمانی بنا می‌شود که همه تعارض‌ها و نزاع‌ها از میان برداشته شود بر لزوم توجه به پژوهش‌های راهبردی با نگاه بین المللی در میان مراکز اسلامی تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی حضور طلاب خارجی و آشنایی با بیش از ده‌ها زبان را بهترین فرصت برای محققان جامعه المطفی العالمیه برشمرد و افزود: ما می‌توانیم با بهره گیری از این فرصت و تربیت نیرو‌های انسانی توانمند آشنا به فنون پژوهش به دنبال تولید علم با محوریت هم افزایی در عرصه بین المللی باشیم.

نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی جامعه المصطفی تا پایان هفته پژوهش از ساعت ۱۰ الی ۱۲ در حسینیه قدس مجتمع امین واقع در بلوار محمد امین (ص) دایر است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار