عباس عمرانی گفت: جشنواره حقیقت می‌تواند چشم انداز درست مستند را در کشور ترسیم کند.

عباس عمرانی نویسنده و کارگردان که بیشتر کار‌های داستانی می‌سازد، در سیزدهمین دوره جشنواره سینما حقیقت با مستند «دیوار‌های نخی» حضور پیدا کرد. او درباره این مستند به خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: «دیوار‌های نخی» مستندی است، درباره شهناز زینب پور، زن ۷۵ ساله عشایری که سرپرست طایفه‌ای از عشایر کرمانج در خراسان شمالی است. زینب پور مردم را به تماشای فوتبال و بازی‌های جام جهانی دعوت می‌کند. او برای این دعوت از آیین‌ها و سنت‌های عشایر استفاده می‌کند. هدف این زن ۷۵ ساله، ایجاد همگرایی و هم افزایی ملی است.

وی افزود: شهناز زینب پور مادر شهید است. همیشه به عنوان فیلمساز دغدغه پرداخت به زندگی شهدا را دارم و سعی کردم از این زاویه به داستان نگاه کنم. همیشه سعی کردم اگر قابل باشم به شهدا توجه کنم. در این مستند می‌شد شهید نباشد، اما من این بخش را برجسته کردم. موضوع ما جام جهانی و فوتبال بود، اما دیدم وقتی یک مادر شهید سوژه اصلی مستند من است و همه را به هویت ملی دعوت می‌کند، نباید به فرزندش بی تفاوت باشم.

جشنواره حقیقت آینده مستند ایران را ترسیم می‌کند / دوست دارم در کارهایم به شهدا ادای دینی کنم

این کارگردان درباره شانس مستندش برای دریافت جایزه سیزدهمین دوره جشنواره حقیقت بیان کرد: در نشست فیلم اعلام کردم خود را فیلمساز قابلی برای حضور در جشنواره حقیقت نمی‌بینم؛ چراکه معتقدم فیلمسازان بهتر از من در جشنواره حضور دارند. من پیش از این فیلم داستانی ساخته ام و حرفه اصلی من نیز در این زمینه است.

عمرانی در پایان به تمجید از جشنواره سینما حقیقت پرداخت و گفت: جشنواره حقیقت خیلی شبیه اسمش است. این فستیوال نسبت به دیگر جشنواره‌های کشور به حقیقت خیلی نزدیک‌تر است. با توجه به کار‌هایی که کردم، فرصت داشتم در جشنواره‌های متعدد حضور پیدا کنم. حتی در جشنواره فیلم فجر به عنوان نویسنده یکی از آثار حاضر بودم. هیچ جشنواره‌ای مانند سینما حقیقت، به واقعیت‌های جامعه نزدیک نیست. می‌توان با قطعیت گفت که جشنواره حقیقت جشنواره‌ای سالم و به درد بخور است که می‌تواند آینده و چشم انداز درست مستند را در کشور ترسیم کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار