میدل ایست آی مدعی شد که دولت انتقالی سودان تصمیم به بستن دفاتر حزب الله لبنان و حماس در این کشور است.

پرچم سودانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری میدل ایست آی قطر مدعی شد یک منبع خبری نزدیک به عبدالله حمدوک، نخست‌وزیر سودان اعلام کرده است حکومت سودان درصدد بستن دفاتر گروه‌های خارجی از جمله حزب الله لبنان و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس در سودان است.

به گزارش میدل ایست آی این منبع سودانی که خواسته نامش فاش نشود اعلام کرد دولت سودان دفاتر حماس و حزب الله و هر گروه دیگر اسلامی که در سودان دفتر دارد و از سوی آمریکا به عنوان گروه تروریستی شناخته شده‎اند را خواهد بست.

وی علت این اقدام را اینطور ذکر کرده است که سودان واقعا هیچ کاری با این گروه‌ها ندارد و منافع کشور سودان بالاتر از هرچیزی قرار دارد.


بیشتر بخوانید: عمرالبشیر فقط به دلیل فساد محاکمه شد

الجزیره: مزدوران سودانی در حال ترک ساحل غربی یمن هستند


وی افزود: «هرچند که آن‌ها حضورشان در سودان را طی چند سال گذشته پنهان کرده‌اند، اما ما حضور حتی یک فرد را در آینده تحمل نخواهیم کرد.»

این منبع همچنین مدعی شده است که اخراج حزب الله و حماس از سودان برای متقاعد کردن آمریکا به خارج کردن سودان از لیست کشور‌های حامی تروریسم است.

سودان از سال ۱۹۹۳ از سوی واشنگتن به عنوان یک کشور حامی تروریسم خوانده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
abed
۱۳:۱۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
چه خوش خدمتی زهی خیال باطل
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۲۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
آهای میدل ایست: ننویسید "سودان و نخوانید "سودان بلکه بنویسید"آمریکا و عمال نامرئی و ارتش سنتکام آمریکا" چونکه آمریکا و متحدانش سودان را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم کردند برای همین گونه اهدافی که از قبل با برنامه ریزی های دقیق طراحی کرده بودند و همین طرح و برنامه را درست در لیبی در حال اجرا دارند با شرقی و غربی کردن لیبی خودتان می بینید که اهل لیبی اهل لیبی را با دستان خودشان کشتار میکنند و این تا جائی پیش خواهد رفت که لیبی به اوج نقطه ضعف برسد و ساکنان لیبی منقطع النسل شوند تا براحتی بر کشور و منابع و ثروت لیبی مسلط شوند همان کاری که در سودان کردند و سودانی را با سودانی دشمن کردند و آن را تبدیل به شمالی و جنوبی کردند................
آخرین اخبار