همزمان با روز‌های پایانی آذرماه و نزدیک شدن شب یلدا بانوان توانمند تایباد هنر‌های بومی و محلی خود را در قالب یک نمایشگاه در معرض دید عموم قرار دادند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیدا عصمتی مدیر کانون بانوی مرزنشین تایباد در حاشیه برگزاری این نمایشگاه که با حضور مسئولین و اقشار مختلف مردم افتتاح شد، گفت: این نمایشگاه با هدف حمایت از توانمندی‌های بومی و تولیدات سنتی بانوان تایباد برگزار شده است.


او تصریح کرد: در این نمایشگاه محصولات متنوعی مانند انواع نان، کیک، کلوچه، شیرینی‌های سنتی، خشکبار، آجیل، تنقلات، دست سازه‌های زینتی در قالب ۲۰ غرفه به مدیریت زنان برگزار و تا شب یلدا ادامه دارد.

مدیر کانون بانوی مرزنشین تایباد با اشاره به اهداف برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی، گفت: این قبیل کار‌های گروهی علاوه بر نمایش انسجام وحدت و یکپارچگی سبب معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بانوان در این شهرستان مرزی شده و همچنین با فروش محصولات از زنان سرپرست خانوار حمایت شده و کمک به معیشت و اقتصاد خانواده می‌شود.

عصمتی افزود: با توجه به اینکه یکی از اهداف اصلی کانون بانوی مرزنشین در تایباد و سایر نقاط مرزی کشور توسعه فعالیت‌های بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماع است این کانون درنظر دارد با فراهم کردن این فرصت‌ ها  بستر را برای رشد ظرفیت‌های بانوان به ویژه در مناطق محروم و حاشیه شهر آماده سازد.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار