رئیس کل دادگستری استان اصفهان اظهار کرد: وجود شوراها یکی از شاخص های مهم مردم سالاری در کشور ما به شمار می رود و توقع مردم از این نهاد تحقق وعده هاست.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمدرضا حبیبی، رئیس کل دادگستری استان اصفهان اظهار کرد: از آنجائیکه وجود شوراها یکی از شاخص های مهم مردم سالاری در کشور ما به شمار می رود، توقع مردم از این نهاد تحقق وعده هاست.  از اعضای شورای شهر می خواهیم تا مطالبات مردم را شناسایی و به دادگستری اعلام کنند.

او ادامه داد: همکاری شورای شهر اصفهان و دادگستری منجر به رفع مشکلات مردم شده است و با توجه به اینکه شورای شهر مستقل از دولت تصمیم گیری می کند، مردم می توانند در اداره امور شهر نقش داشته و از تصمیمات حمایت کنند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به اینکه شهروندان اصفهانی از عملکرد مدیریت شهری رضایت نسبی دارند، افزود: قانون حرف آخر را در اداره امور شهروندان می زند و برای دستگاه قضایی تفکر افراد و نهادها تفاوتی ندارد.

او ادامه داد: این دستگاه بدون وابستگی سیاسی مشکلات مردم را حل می کند و انتظار مردم هم در همین جهت است.

حبیبی از اقدامات دادگستری در قبال مدیریت شهری گفت و افزود: به نمایندگان خود در کمیسیون های مختلف تاکید کرده ایم در جلسات حضور فعال داشته باشند و اگر پرونده ای از سوی نهادهای مختلف به دادسراها ارجاع می شود، تفاوتی در صدور حکم برای کارکنان قضایی نداشته باشد و در حد ممکن از بازداشت پرهیز شود.

او سیاست دادگستری را کم کردن پرونده های ورودی دانست و تصریح کرد: با وجود توسعه فیزیکی برخی ساختمان هایمان و نیز افزایش نیرو، برخی فضاها در خور دستگاه قضا نیست که برای ساماندهی این وضعیت و تمرکز ساختمان های مربوط به دستگاه قضایی در استان اصفهان، مکانی با 40 هزار مترمربع را در دستور کار داریم.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان از جمله راهکارهای کاهش پرونده های قضایی را گفت و گو و هم افزایی با مردم دانست و افزود: اگر تخلفات در مبدا کنترل و شناخته شود، دیگر نیازی به پیگیری قضایی نخواهد بود.
 
حبیبی تاکید کرد: شهرداری اصفهان باید نسبت به ساماندهی متکدیان اهمیت ویژه ای قائل شود چراکه این مورد زیبنده شهر اصفهان نیست.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.