رتبه نخست مهاباد برای دهمین سال متوالی در پرداخت زکات

مسئول زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان مهاباد گفت: شهرستان مهاباد برای دهمین سال متوالی، امسال نیز رتبه اول جمع آوری بیشترین میزان زکات را در آذربایجان غربی به خود اختصاص داده است.

قربانی مسئول زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۶۰ میلیارد ریال زکات در این شهرستان جمع آوری شده، به‌طوری که بیش از ۱.۵ درصد کل زکات جمع‌آوری شده در کشور مربوط به این شهرستان است.

او با بیان اینکه جمع آوری زکات با استفاده از ۱۳۰ عامل و چهار روحانی در روستا‌ها و شهر‌های این شهرستان صورت گرفته، افزود: از این مبلغ یک میلیارد و ۹۷۱ میلیون ریال به صورت نقدی کمک به خانواده‌های نیازمند و مددجو و مابقی آن به صورت کالایی بوده است.

مسئول زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان مهاباد تصریح کرد: با توجه به برنامه‌های تبلیغ و تبیین زکات در جامعه و آموزه‌های دینی روحانیون پیش بینی می‌شود میزان زکات جمع آوری شده در این شهرستان همچنان روند صعودی داشته باشد.

قربانی اظهار داشت: بیش از پنج هزار و ۵۰۰ خانوار زیرپوشش کمیته امداد این شهرستان مستحق دریافت زکات هستندکه زکات جمع‌آوری شده در هر روستای این شهرستان برای نیازمندان همان روستا هزینه می‌شود و مابقی نیز صرف احداث طرح‌های عام‌المنفعه از جمله احداث پل، مسجد و بهسازی راه و دیگر خدمات رفاهی خواهد شد.

انتهای پیام / س خ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.