مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از برگزاری دوره آموزشی آشنایی با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با حضور کارشناسان ونیرو‌های یگان استان خبر داد.

برگزاری دوره آموزشی آشنایی با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، رضا میرزائی، مدیر کل حفاظت محیط زیست مرکزی گفت: به جهت آمادگی و آشنایی پرسنل محیط زیست با ابعاد مختلف این بیماری، دوره آموزشی یک روزه با حضور همه کارشناسان و محیط بانان مناطق و ادارات استان با بهره گیری از اساتید مجربی از شبکه دامپزشکی شهرستان اراک در محل سالن جلسات این اداره کل برگزارشد.

او با اشاره به احتمال شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد طیور در فصل مهاجرت پرندگان گفت: آنفلوانزای فوق حاد طیور یک بیماری ویروسی پرندگان می‌باشدکه دارای ۳ نوع تیپ C,B,A می‌باشند که در طیور فقط تیپ A می‌تواند ایجاد بیماری کند. این تیپ علاوه بر طیور، سایر حیوانات از جمله خوک، اسب و همچنین انسان را درگیر می‌نماید.

میرزائی افزود:بیماری آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی بسیار واگیردار است و با توجه به اینکه انتقال این بیماری از مناطق آلوده به مناطق سالم انجام می‌شود با رعایت الزامات بهداشتی می‌توان از وقوع آن پیشگیری کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست مرکزی با اشاره به نقش آموزش در افزایش توان علمی و عملی پرسنل در راستای انجام وظایف سازمانی عنوان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست مرکزی در مقاطع مختلف سال با توجه به نیاز‌های علمی و آموزشی کارکنان و چالش‌های زیست محیطی پیش رو، برای ارتقای سطح علمی و آگاهی پرسنل محیط زیست و دیگر گروه‌های مرجع و مرتبط، دوره‌های آموزشی گوناگونی را با حضور اساتید برجسته برگزار می‌کند.

انتهای پیام/ ر

برچسب ها: محیط زیست ، پرندگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.