فرماندار بندرعباس از آماده باش اعضای ستاد مدیریت بحران این شهرستان برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از بارندگی شدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،عزیزاله کناری، فرماندار بندرعباس از آماده باش اعضای ستاد مدیریت بحران این شهرستان برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از بارندگی شدید خبر داد.

کناری در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان بندرعباس گفت: اعضای این ستاد نسبت به شناسایی مناطق مستعد حادثه‌خیز و پرخطر شهری و روستایی به خصوص در حاشیه رودخانه‌های فصلی، مسیل‌ها و همچنین کنترل و نظارت مستمر بر پاکسازی دهانه پل‌ها، ساماندهی مسیل‌ها، بستر و حریم رودخانه‌ها اقدام کنند.

او افزود: شهرداری‌ها برای جلوگیری از سر ریز شدن خور‌ها نسبت به لایروبی و بازگشایی نقاط آبگیر در سطح شهر‌ها اقدام کرده و بخشداران نیز با استفاده از ظرفیت ماشین آلات دهیاری‌ها لایروبی مسیل‌ها و دهانه پل‌ها را انجام دهند.

بارش باران از دقایقی پیش در شهر بندرعباس آغاز شده است و از ساعات بعد از ظهر شدت خواهد گرفت.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، سامانه فعال بارشی از امروز دوشنبه تا چهارشنبه سبب بارش قابل ملاحظه باران، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها، مواج شدن دریا و بارش تگرگ در اکثر نقاط استان از جمله مناطق مرکزی خواهد شد.

علیرضا صفا ایسینی مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان نیز از مردم استان خواست در طول فعالیت سامانه بارشی از نزدیک شدن به مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خوداری کنند و از تردد‌های غیر ضروری دریایی و جاده‌ای خودداری کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.