معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: ۲۱ نفر فراگیر دوره آموزشی کوتاه مدت مهارتی با عنوان پرورش زنبور عسل (تولید و فراوری) را فرا گرفتند.

سعیدیان معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  گفت: آزمون پایانی دوره مهارتی زنبور عسل دیروز با ۲۱  نفر از فراگیران مرکز بخش خصوصی گولان مهاباد و به وسیله اداره آموزش و ترویج اجرا شده بود در این شهرستان برگزار شد.

او افزود: آموزش و ترویج از اهمیت شغل زنبور داری و پرورش زنبور عسل در اکوسیستم‌های زراعی و باوری محصولات در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نقش بسزایی دارد.

سعیدیان اضافه کرد: همچنین برگزاری این دوره‌ها در ادامه آموزشگران با روش‌های تولید نگهداری و پرورش زنبور عسل، روش‌های مدیریت کندو و تغذیه و فراوری شامل: عسل، بره موم، ژل رویال-تفکیک زنبور در داخل کندو، آفات و بیماری‌های زنبور عسل، شرایط محیطی و تاثیر آن در زنبور عسل آشنا شدند.

معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: در پایان دوره آزمون تعییین سطح برای ارزیابی آموزشگران برگزار و ۲۱ نفر از فراگیر آموزش‌های تئوری و عملی را فرا گرفتند.

انتهای پیام / س خ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.