سرپرست صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: در سال زراعی گذشته بیش از ۳۰ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان خسارت دیده استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،رئیس نیا سرپرست صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان آذربایجان شرقی در کارگروه آب، خاک، کشاورزی و منابع طبیعی هشترود گفت: در سال زراعی گذشته بیش از ۳۰ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان خسارت دیده استان پرداخت شده است.

 رئیس نیا  گفت: از این مبلغ ۸۴۸ میلیون ریال بصورت تهاتری به کشاورزان پرداخت شده است.

او گفت: کشاورزانی که تمایل به بیمه محصولات دارند و در گذشته نیز دچار خسارت شده‌اند، می‌توانند سال زراعی جاری از محل غرامت به صورت تهاتر (پایاپای) نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

رئیس نیا به طرح تقسیطی بیمه محصولات کشاورزی نیز اشاره کرد وگفت: با توجه به وضعیت معیشتی کشاورزان حق بیمه‌های بالای ۵۰۰ هزارتومان در اقساط ۵ ماهه قابل پرداخت خواهد بود.

سرپرست صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان  گفت: کشاورزان تا ۲۰ دی ماه فرصت دارند محصولات زراعی و تا پایان اسفند برای محصولات باغی خود را تحت پوشش بیمه قرار دهند.

رئیس نیا  افزود: در دو هفته آینده مابقی غرامت سال زراعی ۹۷-۹۸ کشاورزان پرداخت می‌شود و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

 امینیان فرماندار هشترود هم با بیان اینکه بیمه باید اعتماد سازی کند افزود: متاسفانه در مورد بیمه محصولات کشاورزی به نقطه بی اعتمادی بین بیمه و کشاورز رسیده ایم و این بی اعتمادی باعث شده صندوق بیمه و خود کشاورز آسیب ببیند.

او از رتبه اول استانی شهرستان هشترود در احداث گلخانه‌های کوچک و میکانیزاسیون خبرداد و گفت: امسال بیش از ۵ میلیارد تومان برای خرید مکانیزاسیون برای خرید ۵۰ دستگاه تراکتور و دو دستگاه کمباین به کشاورزان پرداخت شده است.

فرماندار هشترود گفت: ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات هم برای ۱۳۰۰ فقره برای کشت پاییزه پرداخت شده است.

او در ادامه ازپرداخت ۱۷ میلیارد تومان تسهیلات خود اشتغالی برای ۱۰۸ طرح با اشتغالزایی ۲۹۳ نفر خبر داد

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.