استاندار کرمانشاه گفت : استان ظرفیت‌های ویژه‌ای برای توسعه دارد و شناخت این مزیت‌ها و روش استفاده بهینه از آن‌ها می‌تواند زیربنای تحقیق و پژوهش برای دستیابی به راهکار‌های توسعه‌محور باشد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه از پژوهش به عنوان فرآیندی نظام مند، ساختارمند و مبتنی بر اصول و روش‌های علمی نام برد و گفت : انتظار داریم خروجی این فرآیند به عنوان دستاورد‌های پژوهشی منجربه ارائه راه حلی برای مسائل و مشکلات و پاسخی به سوال‌های حوزه صنعت باشد.

او گفت : در بیان مسأله به عنوان یکی از ضرورت‌های فرآیند پژوهش، باید چالش‌های فراروی توسعه پایدار استان بر اساس اولویت سنجی صورت گرفته مورد توجه قرار گیرد و ضمن تبیین وضعیت موجود، راهکار‌های لازم بر مبنای روش‌های علمی جهت دستیابی به وضعیت مطلوب تشریح و اعلام شود، بگونه‌ای که در سطوح مختلف عملیاتی قابلیت استفاده را داشته باشد.

 بازوند تأکید اسناد بالادستی توسعه پایدار کشور بر استفاده بهینه از دانش، فناوری، نوآوری و دستاورد‌های ارزشمند علمی را یادآور شد و گفت: وظیفه داریم دستاورد‌های پژوهشی استان را به شیوه‌ای مناسب اطلاع رسانی کنیم، زیرا این کار سبب عرضه مناسب این نتایج در بازار و صنعت و بهره مندی جامعه از دستاورد‌های علمی می‌شود.

او تعالی و پیشرفت در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را منوط به توسعه علم و تکنولوژی دانست و گفت: امروزه در استان کرمانشاه ظرفیت‌های ویژه‌ای برای توسعه وجود دارد که شناخت این مزیت‌ها و روش استفاده بهینه با لحاظ بهره وری به عنوان شاخصی تأثیرگذار می‌تواند زیربنای تحقیق و پژوهش برای دستیابی به راهکار‌های توسعه محور باشد.

بازوند با بیان اینکه پژوهش و فناوری در ابعاد مختلف زمینه توسعه و مشارکت ملی را فراهم می‌کند، افزود: امروزه شاهدیم با وجود تحریم‌های ظالمانه، سرمایه انسانی ارزشمند و پشتوانه علمی توانمند داخلی زمینه ساز تحول و رشد بوده و بر این اساس نیاز داریم ارتباط دانشگاه و جامعه تقویت و نهادینه شود.

استاندار کرمانشاه به حمایت از فعالیت‌های پژوهشی به عنوان سرمایه گذاری آینده‌نگر با رویکرد توسعه و تعالی اشاره و افزود: دانشگاه‌ها با شناخت نیاز‌های پژوهشی بخش صنعت می‌توانند ضمن کمک به رونق تولید و حل مشکلات بخش صنعت، سبب تسریع در رشد اقتصاد شوند و البته صنعت نیز وظیفه دارد از نتایج علمی و قابل استناد دانشجویان و سرمایه‌های این کشور برای حل مشکلات استفاده و در آینده ضمن برطرف کردن موانع فراروی توسعه، زمینه اشتغالزایی پایدار را نیز فراهم کند.

او از مراکز علمی و پژوهشی به عنوان پشتوانه و نشانه توانمندی استان نام برد و گفت: در نمایشگاه هفته پژوهش که از دوم تا چهارم دی در کرمانشاه برگزار می‌شود، فرصت مناسبی داریم تا دستاورد‌های نخبگان، اساتید و دانشجویان را در عرصه‌های مختلف به جامعه معرفی کنیم.

بازوند با بیان اینکه مسیر رشد و تعالی استان بر اساس اسناد اشتغال، رونق تولید و اقتصاد مقاومتی مشخص شده، گفت: با توجه به پویایی حوزه دانش و علم نیاز داریم برای تحقق این اهداف دانشگاه و صنعت مسایل و مشکلات را بررسی و ضمن انجام فرآیند‌های پژوهشی، نتایج و دستاورد‌ها را نیز اعلام کنند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.