سفیر سوریه در چین گفت آمریکا می‌خواهد ضمن به دست آوردن پول‌های بادآورده از منابع نفت و گازی خاورمیانه، در این منطقه هژمونی راهبردی برای خود ایجاد کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، عماد مصطفی، سفیر سوریه در چین، امروز گفت آمریکا سعی دارد یک هژمونی راهبردی در خاورمیانه برای خود ایجاد و از منابع نفتی و گازی که در این منطقه تحت کنترل خود درآوده درآمد عظیم بادآورده‌ای را کسب کند.

مصطفی که پیشتر سفیر سوریه در آمریکا بود در این خصوص گفت: «پایان بازی برای آمریکا شکستن اراده و توانایی هر کشور در منطقه در مخالفت با واشنگتن است. اگر این کار با مقداری پول برای آمریکا همراه باشد که خیلی بهتر است.»

او تصریح کرد که شبه‌نظامیان مسلح آمریکا که به قتل و ضرب و شتم مردم سوریه و همچنین از میان بردن زیرساخت‌های مهم این کشور می‌پردازند جنایتی بزرگ و بد مرتکب می‌شوند. این دیپلمات ارشد سوریه در ادامه گفت: «سیاست‌های آمریکا در قبال سوریه فقط به نفت مربوط نمی‌شود ... آن‌ها واقعاً مبتنی بر یک چشم انداز بزرگ برای تجزیه کشور‌های منطقه، درگیر کردن این کشور‌ها در جنگ‌های مخرب و ناتوان ساختن آن‌ها در ایستادگی در برابر هژمونی آمریکا و اسرائیل است.»

او پیش بینی کرد که سرانجام اشغال بخش‌هایی از سوریه از سوی آمریکا پایان یابد و به لیست «اقدامات شکست خورده ارتش آمریکا» در سراسر جهان افزوده شود.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه اخیراً در مصاحبه‌ای جدید با تلویزیون «فونیکس» چین، آمریکا را متهم کرد نفت میدان‌های نفتی سوریه را که تحت کنترل خود درآورده به ترکیه می‌فروشد. او همچنین گفت که هزاران سرباز آمریکایی همچنان در سوریه حضور دارند و آمار چند صد سربازی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، گفته بود برای حفاظت از میدان‌های نفتی سوریه باید در این کشور باقی بمانند درست نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار