یک اندیشکده صهیونیستی در حوزه مطالعات دفاعی ضمن انتشار گزارشی، به قدرت بالای ایران در حوزه پهپاد‌های دریاپایه اعتراف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسرائیل دیفنس، ایران با رونمایی از دو پهپاد دریاپایه ابزار جدید خود را برای مقابله با تهدیدات منطقه‌ای آمریکا به رخ کشید و نشان داد تا چه اندازه در حوزه عملیاتی و دفاعی از استراتژی‌های جدیدی برخوردار است.

این نشریه همچنین در ادامه اذعان به توانمندی‌های ایران در حوزه دفاعی، اعلام کرد که این قدرت پهپادی حتی می‌تواند تا حوزه دریای مدیترانه کشیده شود.

نشریه «اسرائیل دیفنس» در ادامه به معرفی دو پهپاد ایرانی پرداخته و نوشته است که ایران اخیرا از دو فروند پهپاد جدید رونمایی کرده و آن را در اختیار نیروی دریایی سپاه پاسداران قرار داده است. اولین پهپاد به نام «سیمرغ» که ماه گذشته به دست امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ایران معرفی شد و دیگری «پلیکان-۲» که از قابلیت‌های بالای نظامی برخوردار است».

اسرائیل دیفنس پهپاد پلیکان را اینطور معرفی کرده: «این پهپاد دارای چهار موتور و پنج پروانه است و قابلیت پرواز از عرشه کشتی‌های ایرانی را دارد و می‌تواند بر همان عرشه‌ها فرود هم بیاید. حسگر‌های نوری نیز بر این پهپاد‌ها نصب شده که امکان انجام عملیات شناسایی را در لحظات مختلف شبانه روز دارد».

اسرائیل دیفنس، سپس قدرت پهپادی ایران را به عنوان یک بازوی قدرت علیه تهدیدات آمریکا در منطقه بیان می‌کند و می‌نویسد: «معرفی پهپاد‌های جدید نیروی دریایی ایران نشان دهنده مفهومی جدید است که ایران به دنبال تثبیت آن است. این استراتژی جدید شامل به کارگیری گسترده پهپاد‌ها در فواصل قابل توجه از ساحل و کشتی‌های مبدأ می‌شود. این پهپاد‌ها در تهیه تصاویر از یک هدف دریایی و انتقال آنی آن از طریق کانال‌های ارتباطی به مقر اصلی نقش مهمی را ایفا می‌کنند».

به نوشته اسرائیل دیفنس، کشتی‌های ایرانی ضمن افزایش سطح اطلاعات خود از محیط پیرامون به وسیله پهپاد‌های مستقر، می‌توانند از حداکثر بُرد موشک‌های ضدکشتی خود استفاده کنند.

این گزارش در انتها تاکید می‌کند که استراتژی ایران نشان دهنده گسترش فعالیت‌ها در محیط دریایی است که بزودی می‌تواند به دریای سرخ و مدیترانه نیز سرایت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن حسینی
۱۰:۴۱ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
این مطالب رو به عربی هم بنویسید بفرستید برای حاکمان خاین بحرین و امارات

که هنوز هم از خاطره جنگ اعراب و اسراییل خارج نشدند و هنوز اسراییل براشون حکم لولو رو داره مثل چی ازش وحشت دارند و لذا بخاطر این ترس تن به خفت دادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۷ آذر ۱۳۹۸
امیوارم به جای این حرفها اولویت اقتصاد باشه .که بدجور مردم دارن عذاب میکشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۲ ۲۶ آذر ۱۳۹۸
کاش تو اقتصاد وخودرو همین وضعیت را داشتیم دیگه هیچ دل مشغولی نداشتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۲۶ آذر ۱۳۹۸
از نظر آنها نقاط ضعف ما کجاست؟ اینها را بگویید تا مسئولین روی اینها کار کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
اسرائیل بیست سال آینده را نخواهد دید
Iran (Islamic Republic of)
کرلر
۲۲:۳۵ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
انشااله زودتر
United States of America
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
امیدواریم سیدحسن نصر الله وحزب الله لبنان به نیروی دریایی قدرتمندو فرامنطقه ای ازجمله انواع زیردریایی های مرگباروناوشکنهای قلدر برای حضوردرخلیج عدن، دریای عمان وخلیج فارس مجهزباشه درکنارایران
آخرین اخبار