صفحه تاریخ ایران و جهان در اینستاگرام به مناسبت ۲۳ آذرماه، سالروز درگذشت جورج واشنگتن پستی را به اشتراک گذاشت.

رهبربه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، صفحه مجازی تاریخ ایران و جهان منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای به مناسبت ۲۳ آذرماه، سالروز درگذشت جورج واشنگتن نخستین رئیس‌جمهور آمریکا، پستی را بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب در اینستاگرام منتشر کرد.

صفحه تاریخ ایران و جهان در اینستاگرام نوشت:

رهبر انقلاب: امروز یک چیزی به نام ارزش آمریکایی وجود دارد؛ می‌شنوید در حرف‌های آمریکایی‌ها، می‌گویند ارزش‌های آمریکایی، ارزش‌های ما. بنیان‌گذاران آمریکای مستقل، در قرن هجدهم که آمریکا از استعمار انگلیس خارج شد و به‌عنوان یک کشوری در آن‌طرف دنیا خودش را معرّفی کرد همان کسانی که آن‌وقت بودند، جرج واشنگتن و دوروبری‌هایش و جانشینانش ارزش‌هایی را گذاشتند؛ اسم این‌ها ارزش‌های آمریکایی است.

خود آن ارزش‌ها در مقام ارزیابی، خیلی‌هایش چیز‌های مشکل‌داری است؛ همان چیز‌هایی است که منتهی می شود به این وضعیّت جهان‌خوارگی امروزِ نظام سلطه؛ لکن همان ارزش‌ها همان چیزهایی‌اش هم که مثبت است، همان چیزهایی‌اش هم که خوب است امروز در جامعه‌ی آمریکایی نظام سیاسیِ آمریکای امروز، به فراموشی سپرده شده.

بنده یک‌وقتی چندسال پیش، یک مطالعه‌ای می‌کردم بر روی حرف‌های همین حضراتی که از دویست‌سال پیش، دویست و خرده‌ای سال پیش، به‌اصطلاح بنیان‌گذارانِ آمریکایند حرف‌هایی که آن‌ها زدند و منشوری که آن‌ها تدوین کردند به‌ عنوان منشور آمریکایی و ارزش‌های آمریکایی و تطبیق می‌کردم با رفتار‌های حضرات امروز، دیدم خیلی‌هایش نقض شده است. ۹۴/۴/۲۰

رهبر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار