وزیر دفاع آمریکا با تاکید بر لزوم ادامه مذاکرات پیونگ‌یانگ و واشنگتن اعلام کرد کره شمالی در صورتی که احساس رضایت نکند ممکن است دست به آزمایش بزند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، لحن کره شمالی را نگران‌کننده دانست و گفت پیونگ‌یانگ در صورتی که احساس رضایت نکند ممکن است دست به آزمایش بزند.

او روز دوشنبه به خبرنگارانی که  او را در بازگشت به واشنگتن از لوکزامبورگ همراهی می‌کردند، گفت: صحبت از انجام آزمایش است. من فکر می‌کنم اگر آن‌ها احساس رضایت نکنند، انجام این آزمایش‌ها محتمل خواهد بود.

وزیر خارجه آمریکا در عین حال از ارائه جزئیاتی مبنی بر اینکه آزمایش‌ها از چه نوع خواهند بود، خودداری کرد.

اسپر افزود: من اکنون شاید برای ربع قرن است که تحولات شبه‌جزیره کره را زیر نظر دارم. از این رو با تاکتیک‌ها و لاف زدن‌های آن‌ها آشنا هستم و فکر می‌کنم ما باید مسئله را جدی بگیریم و بنشینیم و درباره توافق سیاسی که شبه‌جزیره را از سلاح‌های هسته‌ای عاری می‌کند، گفت‌وگو کنیم.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، به‌تازگی طی بیانی هشدارآمیز خطاب به آمریکایی‌ها هشدار داد تنها تا پایان سال میلادی جاری، فرصت دارند تا وضع مذاکرات را مشخص کنند.  او همچنین گفت در صورت اعطای نکردن امتیاز به پیونگ‌یانگ، کره شمالی مسیر جدید نامشخصی را در پیش خواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار