مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۱۶۴ نفر عابر پیاده ۸ ماه امسال در مازندران جان باختند که در مقایسه با پارسال ۳۲ درصد افزایش داشت.

علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه ۱۶۴ نفر عابر پیاده ۸ ماه امسال در مازندران جان باختند که ۱۱۱ نفر آن مرد و بقیه زن بودند، گفت: این آمار در مقایسه با پارسال ۳۲ درصد افزایش داشت.

او مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در ۸ ماه امسال را ۴۵۰ نفر اعلام کرد و افزود: ۳۶ درصد کل تلفات حوادث رانندگی هشت ماه امسال عابران پیاده بودند.

عباسی با بیان اینکه بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته می‌شوند، افراد بالای ۶۱ سال و کمترین سنین کمتر از ۱۰ سال هستند، گفت: بر اساس آمار‌های موجود از نظر گروه سنی بیشترین عابران پیاده فوت شده با ۷۰ نفر، معادل ۴۳ درصد در گروه سنی ۶۱ سال به بالا قرار دارند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران در خصوص بالاترین آمار متوفیات عابران پیاده در استان افزود: شهرستان‌های بابل با ۳۳، ساری با ۲۵ و آمل با ۱۵ نفر بیشترین تعداد عابران فوت شده را در هشت ماه امسال به خود اختصاص دادند و شهرستان گلوگاه با یک فوتی کمترین عابران متوفی در آن ثبت شده است.

عباسی با اشاره به محل فوت عابران پیاده گفت: ۹۱ نفر ازعابران پیاده در مسیر‌های برون شهری و روستایی، ۷۳ نفر درون شهری و جان خود را از دست دادند.

او افزود: ۷۵ نفر از عابران پیاده در محل حادثه و ۸۹ نفر در بیمارستان فوت کردند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: بر اساس آمار ارجاعی مراکز پزشکی قانونی استان، خرداد با ۲۸، مردادبا ۲۷، مهر آبان با ۲۲ نفر بیشترین ماه، تیر و فروردین هر کدام با ۱۵ نفر کمترین فوتی در آن گزارش شده است.

عباسی در خصوص افزایش سن سالمندی افزود: این افزایش ایجاب می‌کند رانندگان در هنگام رانندگی توجه و دقت بیشتری به عابران، بخصوص عابران سالمند داشته باشند.

او گفت: سالمندان به علت وجود مشکلات مفصلی اسکلتی و در نتیجه تحرک و عکس العمل کند نمی‌توانند خود را هنگام حوادث رانندگی از مهلکه نجات دهند و از طرف دیگر به علت بیماری‌های مزمن پوکی استخوان میزان شکستگی و در نتیجه بستری در بیمارستان افزایش می‌یابد که این خود ریسک مرگ و میر را در سالمندان بالا می‌برد.

انتهای پیام/ س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.