برومند گفت: آنچه در راه‌ها و کارخانه‌های کشور رخ داده مرهون و مدیون اساتیدی است که خالصانه به مردم خدمت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ضمن تبریک هفته پژوهش گزارشی از آنچه در سال گذشته در عرصه فناوری رخ داده بود ارائه کرد.

برومند گفت: اهداف کلی جشنواره در راستای فرهنگ سازی و ارتقای منزلت و جایگاه پژوهش و فناوری در کشور بوده است حوزه عرضه و تقاضا مهم‌ترین بخش وزارت است.

او در خصوص شاخص‌های انتخاب برترین پژوهشگران گفت: شاخص‌های متعددی از جمله نقش مؤثر در انتشارات علمی، مقالات کیفی، پژوهش در مرز دانش و مرجعیت علمی، نقش پژوهشگر در ارتباط با صنعت و جامعه، در حل مشکلات یا رفع نیاز‌های کشور، فعال بودن وی در عرصه بین‌المللی و مجامع علمی، برنامه محوری و تمرکز در انجام پژوهش‌های هدفمند و اجتناب از پراکنده کاری و نقش پژوهشگر در خلق آثار فاخر و همچنین سبک اختراع، اکتشاف و ابتکار در انتخاب پژوهشگران برتر مدنظر وزارت علوم بوده است.


بیشتر بخوانید: ستاری: با پول مردم درس خوانده‌ایم تا مشکلات‌شان را حل کنیم


معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در گام بعدی اشاره‌ای هم به شاخص‌های انتخاب فناوران برتر داشت و گفت: در این حوزه هم وزارت علوم شاخص‌های مهمی از جمله بخش طرح فناور در حل مشکلات یا رفع نیاز‌های کشور، نقش آفرینی مؤثر وی در کارآفرینی و اشتغال، میزان فروش محصول فناور و میزان صادرات محصول، میزان تقاضا برای محصول از بازار هدف، سطح آمادگی فناوری و میزان پیچیدگی نوآوری محصول و همچنین مستندسازی طرح فناورانه بوده است.

برومند گفت: برگزیدگان پژوهش و فناوری در مجموع ۲۳ نفر بودند که ۱۷ نفر آن‌ها پژوهشگر و ۶ نفر فناور بودند، تقسیم بندی‌ها بر مبنای ساختار مراکز اجرایی و پژوهشی دانشگاه‌ها بوده است.

او افزود: از ۲۷۵ توافقنامه دریافتی در دبیرخانه تعداد ۱۲۰ قرارداد جمعاً به مبلغ حدود ۳۰۰ میلیارد تومان نهایی شده که از ۱۲۰ قرارداد ۹۹ قرارداد مشمول یارانه شدند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در پایان گفت: ما اعتقاد داریم هر آنچه در کشور انجام می‌شود به دست افراد توانمند و متخصص حوزه‌های مختلف بوده است آنچه در راه‌ها و کارخانه‌های کشور رخ داده مرهون و مدیون اساتیدی است که خالصانه به مردم خدمت می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.