بهره مندی بیش از ۲ هزار نفر از مرکز توانبخشی هلال احمر

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون دو هزار و ۵۹۹ نفر از خدمات این مرکز بهره‌مند شده اند.

بهره مندی بیش از ۲ هزار نفر از مرکز توانبخشی هلال احمر لطیفی، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی  در گفت گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: توانبخشی در راستای تاب آوری جامعه نقش اساسی و حائز اهمیتی دارد چرا که با استفاده از آن می‌توان آسیب دیدگان حوادث را به زندگی عادی و روزمره برگرداند.

او با اشاره به آمار عملکرد مرکز توانبخشی جمعیت هلال احمر استان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون دو هزار و ۵۹۹ نفر از خدمات این مرکز بهره‌مند شده اند.

لطیفی ادامه داد: از این تعداد هزار و ۱۰۷ نفر در بخش فیزیوتراپی ۱۶۲ نفر در بخش ارتوپدی، ۶۸۷ نفر در بخش کاردرمانی و ۶۴۳ نفر در بخش گفتار درمانی خدمت گرفته اند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه مرکز توانبخشی جمعیت هلال احمر در بخش ارتوپدی فنی با تولید ارتز (وسایل کمکی همچون کمربند‌های طبی، کفش‌های طبی، مچ بند و غیره) پروتز (اندام مصنوعی) ارائه خدمت می‌کند،ادامه داد: همچنین این مرکز در بخش کار درمانی در دو قسمت ذهنی - جسمی و گفتار درمانی در دو شیفت صبح و عصر آماده خدمت رسانی است.

او اظهار کرد: ادامه داد: با توجه به قرار دادی که بین این جمعیت و سازمان بهزیستی منعقد شده، خدمات برای مدد جویان این سازمان به صورت رایگان ارایه می‌شود.

لطیفی با بیان اینکه مرکز توانبخشی هلال احمر استان جزء بخش عمومی غیر دولتی بوده، اما تعرفه‌ها در مقایسه با بخش خصوصی بسیار پایین‌تر است، گفت: علاوه بر این، تعرفه خدمات ارائه شده در مرکز توانبخشی هلال احمر استان بین ده تا ۱۵ درصد از دیگر مراکز مشابه پایین‌تر است.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: تسکین آلام بشری، تأمین احترام انسان‌ها و کوشش در راستای برقراری دوستی، تفاهم و صلح پایدار میان ملت‌ها، حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون در نظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آن‌ها از جمله اهداف خدمات مرکز توانبخشی هلال احمر است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.