علی نژاد: نمی‌توانیم حق ثبت نام در انتخابات را از افراد وزارت خانه بگیریم

سرپرست معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: هر کسی حق شهروندی دارد و نمی‌توانیم با ثبت نام افراد وزارت ورزش در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی مخالفت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی علی نژاد، سرپرست معاونت قهرمانی و ورزش حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، درخصوص اداره برخی از فدراسیون‌های ورزشی با سرپرست، اظهار داشت: انتخابات‌ فدراسیون‌های ورزشی یک فرآیندی دارد. ابتدا باید شرایط عادلانه به وجود بیاید تا کاندیدا‌ها برای رقابت در یک فضای آرام و مسالمت آمیز حرکت کنند. این موضوع نیاز به زمان دارد و به همین دلیل در برخی از فدراسیون‌ها از سرپرست استفاده می‌شود.

علی نژاد: نمی‌توانیم حق ثبت نام در انتخابات را از افراد وزارت خانه بگیریم/ بنا، باید در چارچوب خودش حرکت و صحبت کند

برگزاری انتخابات فدراسیون‌های  ورزشی نیاز به زمان دارد

علی نژاد ادامه داد: موضوع ثبت نام‌ها به ۲ هفته زمان نیاز دارد سپس نهاد‌های نظارتی ورود می‌کنند. همین‌ مسائل باز هم زمان لازم دارد. البته سرپرست‌ها خودشان اختیارات روسای فدراسیون‌ها را دارند. امروز اطلاعیه ثبت نام فدراسیون تنیس اعلام شد و از فردا ثبت نام‌ها آغاز می‌شود. با تصمیمی که شخص وزیر ورزش و جوانان دیروز گرفتند، این کار را انجام می‌دهیم. البته اکثر فدراسیون‌ها المپیکی وضعیت رئیس شان مشخص است. فقط فدراسیون دو و میدانی باقی می‌ماند که آن هم اگر نهاد‌های نظارتی پاسخ تایید صلاحیت‌ها را بدهند، به سرعت انتخابات این فدراسیون نیز برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید:  علی نژاد: شرایط بهتری را برای حضور مقتدرانه در المپیک فراهم می کنیم


نمی‌توانیم حق ثبت نام در انتخابات را از افراد وزارت خانه بگیریم

او در باره ثبت نام برخی از کارمندان و مدیران رده بالای وزارت ورزش در انتخابات فدراسیون‌ها ورزشی و اعتراص دیگر نامزد‌ها به این موضوع بیان کرد: ما نمی‌توانیم حق ثبت نام را از افراد بگیریم. برای همه افراد جامعه حقوق شهروندی وجود دارد. در هیچ بخشی از آیین نامه نیز گفته نشده است که کارمندان دولت و وزارت خانه حق ثبت نام در انتخابات‌ها را ندارند. البته تلاش می‌کنیم که در معاونت خودمان از این به بعد کمتر شاهد این موضوع باشیم.

در انتخابات هیئت فوتبال گیلان چند ابهام وجود دارد

سرپرست معاونت قهرمانی و ورزش حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان  درباره ابطال انتخابات هیئت فوتبال استان گیلان تصریح کرد: در این انتخابات چند ابهام وجود دارد که فدراسیون فوتبال برای بطرف کردن این ابهامات باید اقدام کند. در خصوص برخی از آئین نامه‌ها باید ببینیم که آیا فرآیند آن‌ها قانونی بوده است یا نه. امیدوارم فدراسیون فوتبال این موضوع را حل کنند.

علی نژاد: نمی‌توانیم حق ثبت نام در انتخابات را از افراد وزارت خانه بگیریم/ بنا، باید در چارچوب خودش حرکت و صحبت کند


بیشتر بخوانید: صالحی امیری: در فوتبال ایران باید روح اخلاقی دمیده شود/ به جهانیان اثبات می کنیم که در کشورمان تبعیض جنسیتی وجود ندارد


بنا، باید در چارچوب خودش حرکت و صحبت کند

او درمورد اظهارات اخیر محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی که به انتقاد از تلاش مسئولان برای برطرف کردن مشکلات فوتبالی‌ها پرداخته بود گفت: توجه کردن وزارت ورزش به فوتبال دلیلی بر بی توجهی این وزارت خانه به دیگر ورزش‌ها نیست. برای محمد بنا به عنوان یک مربی حرفه‌ای ارزش زیادی قائل هستم، اما چارچوب یک مربی نیز مشخص است و او نیز باید در چارچوب خودش حرکت و صحبت کند. با فدراسیون کشتی صحبت کردیم و آن‌ها هم می‌دانند که کمک خوبی به فدراسیون  کشتی کردیم که البته قرار نیست  کمک‌های مان را هر روز اعلام کنیم. مربی باید به کار خودش بپردازد تا فضای المپیکی که در ورزش ایران وجود دارد، ادامه داشته باشد.

توجه ویژه‌ای به رشته‌های المپیکی داریم

او گفت: نگاه ما این است که در این ۷ ماه باقی مانده تا المپیک توجه ویژه‌ای به رشته‌های المپیکی داشته باشیم. در عین حال برنامه‌ها را نیز نظارت می‌کنیم که هر کسی کار خودش را بکند.در جلسه‌ای که روز یکشنبه هفته آینده در ستاد المپیک و پارالمپیک برگزار می‌کنیم، دستور اصلی جلسه را به پرداخت‌ها و پاداش‌ها به ورزشکارانی که سهمیه گرفتند، تعلق می‌دهیم.

علی نژاد: نمی‌توانیم حق ثبت نام در انتخابات را از افراد وزارت خانه بگیریم/ بنا، باید در چارچوب خودش حرکت و صحبت کند


بیشتر بخوانید: علی نژاد سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای شد


اگر حکم ریاست در وزارت را گرفتم، از فدراسیون ووشو کناره گیری می‌کنم

رئیس فدراسیون ووشو درخصوص وضعیت مدیریتی این فدراسیون پس از حضورش در وزارت ورزش و جوانان گفت: تکلیف این فدراسیون مشخص است. طبق انتخابات، بنده رئیس این فدراسیون هستم و در وزارت ورزش، عنوان شغلی بنده، سرپرستی است. هر زمانی که حکم بنده تبدیل به ریاست شد، بدون اتلاف وقت از فدراسیون ووشو استعفا می‌کنم.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار