قاچاقچیان قصد داشتند یک محموله مواد پیش ساز مواد مخدر را با عنوان رنگ خودرو از طریق گمرک بوشهر وارد کشور کنند که این محموله کشف شد.

قاچاقچیان پیش ساز مواد مخدر را رنگ خودرو جا زدندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر افزود: افراد فرصت طلب قصد داشتند تعداد ۸۱۰ بشکه به وزن خالص ۱۶ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم مواد پیش ساز مواد مخدر را به عنوان رنگ خودرو وارد کشور کنند که در مرحله ارزیابی و انجام تشریفات کالای اظهاری، با توجه به مشخصات ظاهری مشخص شد، این کالا «استیل کلراید» است که در زمره مواد شیمیایی پیش ساز مواد مخدر و روانگردان به شمار می‌رود.

بهروز قره بیگی ادامه داد: برای اطمینان از پیش ساز بودن کالای کشف شده نمونه‌ای از آن به اداره کل استاندارد بوشهر فرستاده شد که در اظهارنظر اداره استاندارد نیز تایید شد که این کالا، استیل کلراید است و رنگ خودرو نیست.

او بیان کرد: استیل کلراید بر اساس اعلام سازمان‌های مرتبط جزء مواد پیش ساز تحت کنترل و پیش ساز‌های مواد مخدر و روانگردان است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر ارزش کالای کشف شده را حدود چهار میلیارد و ۶۸۲ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: ساخت، خرید، فروش، نگهداری، حمل و مصرف، ورود و یا عرضه کالای یاد شده ممنوع و نیازمند اخذ مجوز از وزارت مربوط است.

قره بیگی او افزود: محموله یاد شده پس از انجام مراحل کارشناسی و کشف و تشکیل پرونده قضایی، برای رسیدگی نهایی اعلام جرم به مراجع قضایی فرستاده شد.

او بیان کرد: با توجه به گسترش روز افزون استفاده از مواد مخدر صنعتی و واردات مواد شیمیایی پیش ساز مواد مخدر در پوشش کالا‌های دارای مجوز قانونی، گمرک با حساسیت بسیار بالایی بر ترخیص این کالا‌ها نظارت دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.