ابراهیمی گفت: قید شدن بند پرداخت حقوق سه ماهه به ویلموتس در صورت فسخ قرارداد، به سود فدراسیون فوتبال است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، شب گذشته در برنامه فوتبال برتر بندی از قرارداد مارک ویلموتس افشا شد.

طبق بند‌های ۲ و ۳ ماده ۵ قرارداد فدراسیون فوتبال با سرمربی بلژیکی چنانچه هر یک از طرفین به تعهدات خود عمل نکرده و قرارداد طبق مقررات فیفا و دادگاه CAS فسخ شود فدراسیون فوتبال باید حقوق سه ماه ویلموتس را پرداخت کند.

عبدالصمد ابراهیمی، کارشناس حقوقی فوتبال ایران در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: طبق قوانین فیفا، مقررات فسخ قرارداد مربیان بسیار محدود است. یعنی به نوعی می‌توان گفت این اقدام مربوط به بند‌هایی است که در قرارداد وجود دارد و طبق آنچه در قرارداد آمده است، امکان دارد شرایطی برای فسخ فراهم شود.


بیشتر بخوانید: واکنش فدراسیون فوتبال به بند عجیب در قرارداد ویلموتس


او ادامه داد: باید دید موارد کلی حاکم بر قرارداد ویلموتس چگونه بوده که شرایط فسخ را برای او فراهم کرده است. طبق این بندی که شب گذشته منتشر شد، طرفین در صورتی که مقررات فیفا و دادگاه CAS استناد کنند می‌توانند قرارداد را فسخ کنند و در این حالت فدراسیون فوتبال ایران باید سه ماه حقوق ویلموتس را پرداخت کند.

ابراهیمی تصریح کرد: می‌توان گفت شرایط فسخ یک طرفه در هیچ حالتی برای فدراسیون ایران محقق نمی‌شود یا بند خاصی در قوانین نداریم که به سود فدراسیون ایران باشد مگر اینکه مواردی برای این موضوع در قرارداد ذکر شده باشد. بعید می‌دانم این بند در قرارداد ویلموتس آمده باشد که اگر او سه بازی نتیجه نگرفت، فدراسیون بتواند قراردادش را فسخ کند. به همین دلیل قید شدن بند پرداخت حقوق سه ماهه به ویلموتس در صورت فسخ قرارداد به سود فدراسیون فوتبال است.

کارشناس حقوقی فوتبال ایران ادامه داد: وقتی شرایط فسخ برای ما فراهم نیست، اما ویلموتس این شرایط را در اختیار دارد خیلی خوب است که تنها حقوق سه ماه این مریی را پرداخت می‌کنیم.


بیشتر بخوانید: اتفاق عجیب در قرارداد ویلموتس/ فدراسیون فوتبال، بازنده ۲ سرباخت در ماجرای مرد بلژیکی


او درباره اینکه یکی از عوامل رضایت فدراسیون برای فسخ قرارداد ویلموتس حضور نداشتن او در ایران و غیبت‌های طولانی این مربی مطرح شده است و در چنین حالتی چه دلیلی برای پرداخت غرامت به سرمربی بلژیکی وجود دارد، بیان کرد: باید ببینیم آیا در این قرارداد ذکر شده ضمانت اجرای غیبت ویلموتس در ایران و شرکت نکردن در تمرینات، فسخ قرارداد است؟ آیا در جایی از این قرارداد آمده اگر ویلموتس ۱۰ روز برای آمدن به ایران تاخیر کرد، قرارداد فسخ می‌شود؟ بعید می‌دانم چنین بند‌هایی در قرارداد آمده باشد.

ابراهیمی افزود: احساس می‌کنم در کنار بندی که علیه ویلموتس است بندی هم قرار داده اند که شرایط ۲ طرفه شود، اما روی چه اصولی فدراسیون می‌تواند قرارداد را فسخ کند؟ من بعید می‌دانم حضور نیافتن ویلموتس در ایران عاملی برای فسخ قرارداد باشد چراکه در این صورت فدراسیون تاکنون ۵۰ بار قرارداد را فسخ کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار