نهمین جشنواره ملی عکس رضوی از سری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی فرهنگی- هنری امام رضا (ع) به صورت نمادین از محل خانه دانشجوی شهید "وحید شادی‌فر" در مشهد مقدس آغاز شد.

آغاز نهمین جشنواره ملی عکس رضوی در مشهدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا محمدی معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، گفت: حضور در خانه شهید شادی فر به جهت کسب اجازه از پیشگاه وی و خانواده محترمشان برای آغاز نهمین جشنواره ملی عکس رضوی که مزین به نام امام رضا (ع) و با موضوع زائر و زیارت است صورت گرفت تا دعای آن شهید و خانواده معززش بدرقه راه دست‌اندرکاران و موفقیت اینگونه رویداد‌ها در جهت ترویج فرهنگ و سیره رضوی و همچنین تبیین راه شهدا برای جوانان باشد.


 او ادامه داد: هشت دوره پیشین جشنواره سراسری عکس رضوی به همت بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) در تبریز برگزار شده و امسال بنا به درخواست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، نهمین دوره آن در مشهد برپا شد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نهمین دوره این جشنواره عکس در بخش‌های حرفه‌ای، تلفن همراه، اردویی و بخش ویژه برنامه‌ریزی شده و موضوعات آن در زمینه عکاسی اجتماعی و عکاسی معماری است.

محمدی افزود: موضوع بخش عکاسی اجتماعی این جشنواره "معارف کرامت انسانی در سیره حضرت امام رضا (ع)، آداب زیارت، نماز، دعا و نیایش، ایثار و شهادت، آیین‌های دینی و مذهبی در جهان اسلام"، موضوعات بخش عکاسی هنر معماری و هنر‌های اسلامی "حرم مطهر حضرت امام رضا (ع)، امامزادگان، عتبات، مساجد و حسینیه‌ها" و همچنین موضوع بخش ویژه این رویداد فرهنگی هنری "فرهنگ حجاب و عفاف" است.

او ادامه داد: سه هزار قطعه عکس در بخش‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره ملی عکس رضوی ارائه و پس از پالایش اولیه ۸۰۰ عکس برای داوری در مرحله نخست انتخاب شدند. هفت داور این رویداد در نهایت ۷۱ اثر ۵۴ عکاس را در بخش‌های مختلف شایسته حضور در مرحله نهایی جشنواره دانستند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی،گفت: خالقان آثار راه یافته به مرحله نهایی نهمین جشنواره ملی عکس رضوی فردا ۲۷ آذر ماه در قالب اردوی عکاسی در حرم مطهر رضوی شرکت می‌کنند و مراسم پایانی جشنواره هم روز پنجشنبه ۲۸ آذر در محل مجتمع فرهنگی هنری امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

محمدی در پایان افزود: نهمین جشنواره ملی عکس رضوی در بخش حرفه‌ای و موبایلی هر کدام هشت برگزیده، در بخش ویژه سه برگزیده و در بخش اردو یک برگزیده خواهد داشت که در مراسم پایانی جشنواره معرفی خواهند شد.
 
انتهای پیام//ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار