عضو شورای شهر تهران گفت: اگر معماری دوره هخامنشی ادامه پیدا می‌کرد معماری برج میلاد در مقابل آن حقیر بود.

هنر را بدون مناسبات اجتماعی نمی‌توان به اعتلاء رساندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران عصر امروز در مراسم رونمایی از مجسمه سرباز هخامنشی که پس از ۸۳ سال از آمریکا به کشورمان بازگردانده شده است، گفت: اینکه به آثار ربوده شده از کشورمان توجه می‌کنیم اتفاق خوبی است، اما خوب است به آن چیزی هم که داریم بیشتر توجه کنیم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه نمی‌توان هنر را بدون مناسبات اجتماعی به اعتلاء رساند، گفت: اگر معماری دوره هخامنشی ادامه پیدا می‌کرد معماری برج میلاد در مقابل آن حقیر بود.

مسجد جامعی با اشاره به اکتشاف جسد دختری که مربوط به ۷ هزار سال پیش بوده، گفت: پس از اینکه این جسد در خیابان مولوی کشف شد آن را مومیایی کردند و شاید اگر کسی آن را ربوده بود امروز بیشتر به آن توجه می‌شد. وقتی هم که آن را به موزه ایران باستان فرستادیم آن ر ا مومیایی کردند و برای انجام برخی آزمایشات از بدن او نمونه برداری کردند.

او در پایان خاطر نشان کرد: تعداد زیادی از قطعات تخت جمشید به تاراج رفته و باید تلاش کنیم در آینده تعداد بیشتری از آنان به کشور برگردانده شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار