مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: ۸۰۰ نفر از مردم استان در آزمون وسع، شرکت کرده اند که نتایج گروه اول این آزمون فردا اعلام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اربابی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت:تمامی مردم باید برای تعیین وضعیت سلامتی خود یک بیمه داشته باشندو مشخص شدن دهک‌های درآمدی افراد بر اساس آزمون وُسع و توسط بانک اطلاعاتی وزارت رفاه انجام می شود.

او به آیتم‌های خاص وزارت رفاه برای مشخص شدن دهک‌های خانوار‌ها اشاره کردو افزود: بیمه برای دهک یک تا سه رایگان، دهک چهار ۵۰ درصد هزینه را باید بیمه شده پرداخت کند و دهک بالاتر از چهار یعنی افرادی که وضعیت درآمدی خوبی دارند باید ۱۰۰ درصد هزینه بیمه را خودشان پرداخت کنند.

اربابی با اشاره به اینکه مردم قبل از اینکه بیمار شوند باید برای بیمه اقدام کنند چراکه بیمه روی تخت بیمارستان انجام نمی‌شودبیان کرد: افرادی که دفترچه بیمه دارند باید مدت زمان اعتبار دفترچه را کنترل کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی ادامه داد: افراد فاقد بیمه می‌توانند با مراجعه به یکی از صندوق‌های بیمه سلامت و انجام مشاوره نسبت به بیمه خود اقدام کنند.

او مجموع بیمه شدگان بیمه سلامت استان را ۴۷۵ هزار و ۲۵۵ نفر دانست وتصریح کرد:از این تعداد ۶۴ هزار و ۷۴۲ نفر کارکنان دولت، ۱۸ هزار و ۷۷ نفر سایر اقشار، ۴۵ هزار و ۹۸۵ نفر سلامت همگانی، ۳۴۲ هزار و ۸۸۰ نفر بیمه روستایی و سه هزار و ۵۷۱ نفر نیز دارای بیمه ایرانیان هستند.

اربابی اظهار کرد:همچنین از بین تمام بیمه شدگان بیمه سلامت استان ۶۲۹ نفر بیماران خاص هستند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی بیشترین هزینه‌های پرداختی بیمه سلامت برای بیماران را مربوط به هزینه‌های بستری دانست وعنوان کرد: در حال حاضر ۷۰ درصد هزینه‌های بیمه برای بیماران بستری پرداخت می‌شود و عمده کنترل و ساماندهی ما نیز مربوط به بخش بستری است.

او با بیان اینکه طی یک ماه گذشته افزایش قیمتی در بخش دارو نداشته ایم،گفت:هرچند از ابتدای سال شاهد افزایش قیمت دارو بوده‌ایم، اما طی یک ماه اخیر یا به واسطه افزایش قیمت بنزین هیچ افزایش قیمت دارویی نداشته ایم.

اربابی افزود: شاید برخی دارو‌های جدیدی که مصارف استفاده زیادی دارد و هنوز تحت پوشش بیمه قرار نگرفته اند قیمت زیادی داشته باشد، اما برای سایر دارو‌ها شاهد افزایش قیمت طی یک ماه گذشته نبوده‌ایم.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه تعرفه پزشکان نیز هیچ ارتباطی به موضوع اصلاح قیمت سوخت ندارد، ادامه داد: چنانچه مردم شاهد افزایش تعرفه پزشکان بودند موضوع را به مراجع ذیربط اطلاع دهند.

او از پرداخت ۶۴ میلیارد تومان به مراکز درمانی و داروخانه‌های استان طی شش ماهه نخست امسال خبر داد و عنوان کرد: علاوه بر این حدود ۳۰ میلیارد تومان در اختیار بیمه سلامت است که هنوز پرداخت نشده و در حال حاضر وضعیت خوب است و عقب افتادگی اعتباری زیادی نداریم.

اربابی با اشاره به اجرای طرح نسخ الکترونیکی در شهرستان‌های سرایان، بشرویه، و فردوس، افزود: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون هفت هزار و ۵۰۰ نسخه الکترونیک تولید شده است.

بر اساس آیین نامه اجرایی بند الف ماده ۷۰ قانون برنامه ششم توسعه داشتن بیمه سلامت برای آحاد مردم اجباری شده است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.