نخست‌وزیر انگلیس وزرای کابینه خود را از حضور در مجمع جهانی اقتصاد در داووس در ماه آینده میلادی منع کرده است.

بوریس جانسونبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس وزرای کابینه خود را از حضور در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس که ماه آینده میلادی برگزار می‌شود منع کرده است.

بوریس جانسون، رهبر حزب محافظه کار موفق شد در انتخابات پارلمان انگلیس بیشترین کرسی ها را کسب کند و وعده خود برای برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) را به پیش ببرد.

این در حالی است که یک منبع در دفتر نخست‌وزیر انگلیس با اشاره به نشست سالانه سیاستمداران، مقامات تجاری و افراد سلبریتی در محل تفریحی اسکی داووس در سوئیس مدعی شد: «تمرکز ما کار برای مردم است نه عیش و نوش با میلیاردها.»


بیشتر بخوانیدلندن تا پایان ۲۰۲۰ توافق تجاری با اتحادیه اروپا امضا می‌کند

رهبر حزب کارگر انگلیس: جانسون آماده حساب کشی باشد


این اقدام بوریس جانسون یادآور اقدام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکاست که اندکی بعد از به دست گرفتن ریاست جمهوری، مقامات دولت خود را از حضور در مجمع داووس منع کرد.

نشست مجمع داووس از ۲۱ تا ۲۴ ژانویه ۲۰۲۰ برگزار می‌شود.

در همین حال سخنگوی بوریس جانسون روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود این کشور اتحادیه گمرکی و بازار واحد اروپا را ترک خواهد کرد.

سخنگوی جانسون ضمن اعلام این خبر افزود خروج از اتحادیه گمرکی و بازار واحد اروپا همه جانبه خواهد بود.

انتخابات پارلمانی زودهنگام در انگلیس روز پنجشنبه ۱۲ دسامبر (۱۹ آذر) برگزار شد و حزب محافظه کار به ریاست بوریس جانسون موفق به کسب ۳۶۵ کرسی از مجموع ۶۵۰ کرسی مجلس عوام شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار