همزمان با هفته پژوهش دومین نشست علمی حوزه و دانشگاه در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، دومین نشست علمی حوزه و دانشگاه  در تبریز با محوریت آسیب شناسی وحدت حوزه و دانشگاه درگام اول انقلاب ونقش توانمندی آنها درتحقق اهداف گام دوم انقلاب در تبریز برگزار شد.

پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در این نشست حوزه ودانشگاه را عامل اصلی وحدت درجامعه عنوان کردوگفت:این دونهاد باتوجه به تخصص ها،مهارت ها وتوانمدی وتجربه ها می توانند بسیاری از مشکلات امروزه اجتماع ما را حل کنند.

پورمحمدی افزود :حوزه ودانشگاه وظیفه هدایت جامعه را برعهده دارند وبا وحدت خودمی توانند فعالیت های مناسب ونتایج مطلوبی را برای جامعه به ارمغان بیاورند.

حجت الاسلام مطهری اصل مدیر حوزه های علمیه استان نیز در این نشست علمی حوزه و دانشگاه را نماددینداری وفرهنگ مردم ایران اسلامی عنوان کرد وگفت:حوزه علمیه به عنوان نهاد متولی معرفت دینی ودانشگاه به عنوان نهاد متولی معرفت علمی بالاترین سطح از فرهنگ وعلم کشور محسوب می شود.

حجت الاسلام مطهری اصل یکی از آثار ماندگار انقلاب اسلامی ایران را وحدت بین حوزه ودانشگاه خواند وافزود:وحدت وهمکاری این دونهاد مهم کشور برای حفط فرهنگ اصیل اسلامی درمقابل هجوم ارزش های غربی بسیار ضروری است .

او نقش حوزه ودانشگاه را درحل مشکلات جامعه خیلی مهم دانست و گفت : این دوپایگاه فکری وفرهنگی جامعه می توانند با رصدمسایل ومشکلات فرهنگی،فکری وعملی جامعه هریک با توجه به تخصص و مهارت های خود در حل این مشکلات موثر باشند .

در آخر این نشست از نویسندگان مقاله های برتر وفعالین حوزه ودانشگاه تجلیل شد.

همچنین از پوستر همایش ملی حوزه ودانشگاه که در سال آینده که بامحوریت گام دوم انقلاب در تبریز برگزار می شود رونمایی شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.