بیات گفت: در جهت توسعه فرهنگ باید استانداردها صادر شود.

صدور گواهی استاندارد در جهت توسعه فرهنگ /به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بیات معاون ارزیابی کیفیت و استاندارد گفت: رعایت کیفیت تنها وظیفه تولید کننده نیست و وظیفه قانون گذار هم هست، کیفیت مسئولیت همه انسانهاست و هر خدمتی را ارائه می کنیم مکلف هستیم به نحو شایسته و مطلوب در اختیار همه قرار دهیم.

او بیان: جامعه و محیط زیست و همه زینفعان کیفیت هستند. ما پتانسیل هایی در داخل کشور داریم و باید از تکتم ظرفیت ها در راستای نهادینه کردن و ارتقا و توسعه ترویج فرهنگ استاندارد استفاده کنیم.

بیان گفت: بحث پایش و اندازه گیری فعالیت هایی مطرح است که انجام می شود و اگر به درستی مدیریت نکنیم نمی توانیم آن را پایش کنیم. باید در ارتباط با حفظ و استمرار ویژگی خدمات کمک بگیریم.

معاون ارزیابی کیفیت و استاندارد افزود: بحث تسهیل فضای کسب و کار و تجارت مطرح است و اگر استاندارد لوازم خانگی و تامین مواد اولیه حل شود مسائل پیش رو را حل خواهیم کرد.

بیات گفت: توسعه، ترویج و نهادینه کردن اجرای استاندارد مهم است و امیدوارم بتوانیم از ظرفیت خوب آن استفاده کنیم. در جهت توسعه فرهنگ باید استانداردها صادر شود.

او بیان کرد: در بخش تولید در کارخانه وسایل و تجهیزات را خریداری کرده و محصول نهایی را تولید می کنیم. بازرسی از بازار را هم انجام می دهیم. بازار ما گسترده است و سازمان ملی استاندارد شاید توانایی اینکه کل بازار را رصد کند ندارد و به همین دلیل از انجمن ها کمک می گیریم.

معاون ارزیابی کیفیت و استاندارد تشریح کرد: اگر کالایی ایمنی و استاندارد نباشد آن را پیدا کرده و قطعا با مرکز فروش برخورد می کنیم تا کیفیت در بازار وجود داشته باشد.

بیات گفت: استانداردها در طول زمان تغییر می کند و از طریق انجمن ها استانداردهای جدید را به مراکز تولید کننده ابلاغ می کنیم.

در ادامه مراسم انصاری رئیس انجمن لوازم خانگی ایران گفت: انجمن لوازم خانگی از سال های قبل اتحاد زیادی با تشکل ها داشته است. طبیعتا موضوع استاندارد موضوعی است که با سلامت و ایمنی زندگی مردم ارتباط مستقیم دارد و موجب ارتقا کیفی محصولات می شود.

او بیان کرد: در سال گذشته هم تفاهمنامه ای با سازمان استاندارد داشتیم اما امروز یکی از روزهای بیاد ماندنی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار