امدادرسانی نیروهای هلال احمر به بیش از ۲ هزار نفر در بارندگی‌های اخیر

پایگاه‌های ثابت و موقت امداد و نجات بین شهری جاده‌ای و امداد کوهستان به ۲ هزار و ۹۵۰ نفر امدادرسانی کردند.

حسین درویشی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار کرد: در بارندگی های اخیر با حضور ۷۶ تیم عملیاتی این جمعیت با تعداد نیروی ۵۲۰ نفر نجاتگر متخصص در قالب تیم‌های امداد و نجات در سیلاب و آب‌های خروشان، واکنش سریع، سگ‌های تجسس، پایگاه‌های ثابت و موقت امداد و نجات بین شهری جاده‌ای و امداد کوهستان به ۷۸۹ خانوار (۲ هزار و ۹۵۰ نفر امدادرسانی نفر) امدادرسانی صورت گرفته است.

او با بیان اینکه این جمعیت همچنین با بکارگیری ۴۹ خودروی عملیاتی و ۶۵ موتور پمپ و لجن کش اقدام به امدادرسانی کرده است، اضافه کرد: مهم‌ترین این موارد شامل کمک به سیل زدگان، آبگرفتگی منازل و عشایر و همچنین مسافران و خودرو‌های گرفتار در سیلاب است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس ادامه داد: با توجه به بارش‌های اخیر، از ۲۱ شهرستان استان گزارش‌هایی مبنی بر نیاز امدادرسانی به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری جمعیت هلال فارس اعلام شده است.

حسین درویشی تصریح کرد: این شهرستان‌ها شامل لامرد، لارستان، گراش، جهرم، فسا، زرین دشت، خرامه، نی ریز، استهبان، فیروزآباد، سپیدان، قیروکارزین، فراشبند، مهر، داراب، خنج، ارسنجان، کازرون، اوز، مرودشت و رستم است.

او افزود: توزیع اقلام زیستی و امدادی شامل نایلون پوششی، موکت، پتو، والور، چادر، بسته غذایی و کنسروجات در بین حادثه دیدگان و متاثرین از حادثه از دیگر مواردی است که نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر استان فارس نسبت به انجام به موقع آن اقدام کرده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس اضافه کرد: با توجه به ادامه تماس‌ها به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری جمعیت هلال فارس، امداد رسانی در برخی از نقاط و آماده باش در تمام استان ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار