تایید صلاحیت ۴۰۶ داوطلب در هیأت‌های اجرایی گیلان

رئیس ستاد انتخابات گیلان از تایید صلاحیت ۴۰۶ داوطلب در هیأت‌های اجرایی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمود قاسم نژاد، رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: صلاحیت ۴۰۶ داوطلب در هیأت‌های اجرایی این استان تایید شده است.

او با بیان اینکه مهلت ۴ روزه طرح شکایت داوطلبان در هیأت نظارت از فردا آغاز می‌شود، افزود: داوطلبانی که صلاحیت‌شان رد یا عدم احراز شده، از فردا (پنج شنبه ۲۸ آذر ماه) به مدت ۴ روز فرصت دارند شکایت خود را به هیأت نظارت استان مستقر در استانداری ارائه دهند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان با اشاره به آغاز بررسی صلاحیت داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیأت‌های اجرایی از ۱۷ آذرماه و پایان یافتن آن در روز گذشته (سه شنبه ۲۶ آذرماه) اظهار داشت: در این مرحله بررسی صلاحیت داوطلبان در هیأت‌های اجرایی در ۱۱ مرکز حوزه انتخابیه انجام گرفت.

قاسم نژاد بیان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده در هیأت‌های اجرایی استان، از مجموع ۴۶۵ داوطلبی که برای شرکت در رقابت‌های یازدهمین دوره انتخابات مجلس نام نویسی کرده بودند؛ ۴۰۶ نفر تایید صلاحیت، ۳۳ نفر رد یا عدم احراز صلاحیت شده و ۲۶ نفر نیز انصراف دادند.

او افزود: رسیدگی به شکایت داوطلبان توسط هیأت نظارت استان در مرحله اول به مدت ۲۰ روز از ۲ تا ۲۱ دی ماه خواهد بود و در این مرحله، هیأت‌های نظارت بر اساس قانون مجاز هستند از بین افرادی که تایید صلاحیت شده اند، عده‌ای را رد یا عدم احراز صلاحیت کنند و بالعکس می‌توانند از بین رد یا عدم احراز صلاحیت شدگان، افرادی را تایید کنند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: بعد از پایان این مهلت ۲۰ روزه، تایید یا عدم تایید صلاحیت داوطلبان به فرماندار مرکز حوزه انتخابیه اعلام خواهد شد.

حدود دو هزار و ۵۶۰ شعبه برای اخذ آرای مردم در ۱۶ شهرستان شامل ۱۱ شهرستان به عنوان مرکز حوزه انتخابیه و ۵ شهرستان فرعی پیش بینی شده که در صورت تأیید در هیأت‌های اجرایی، کار اخذ آرای مردم در دوم اسفند ماه را انجام می‌دهند.

استان گیلان با ۱۶ شهرستان، دارای ۱۱ حوزه انتخابیه و ۱۳ کرسی نمایندگی در خانه ملت است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، دوم اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.