رنجبر گفت:فضایی که بخش خصوصی و مردم به وجود می‌آورند ارزش‌افزوده که ایجاد می‌کند و ثمره آن برای مردم و شهر است، فوق‌العاده بیشتر از سرمایه‌گذاری بوده که انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،محسن رنجبر معاون شهردار قم با اشاره به فعالیت شهرداری قم در حوزه شهر هوشمند گفت: ما در شهرداری در حوزه آی‌تی و خدمات هوشمند و الکترونیک از کلمه هزینه استفاده نمی‌کنیم و این موضوع را یک سرمایه‌گذاری دانسته و عدد آن در مقایسه با بودجه‌های کل شهر خیلی زیاد نیست.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با بیان اینکه هر اقدامی در این حوزه یک سرمایه‌گذاری است، تصریح کرد: فضایی که بخش خصوصی و مردم به وجود می‌آورند ارزش‌افزوده که ایجاد می‌کند و ثمره آن برای مردم و شهر است، فوق‌العاده بیشتر از سرمایه‌گذاری بوده که انجام می‌شود.

رنجبر عنوان کرد: در بودجه ۲۳۰۰ میلیارد تومانی که برای سال ۹۹ به شورای اسلامی شهر ارائه داده‌ایم، بالغ‌بر ۴۰ میلیارد تومان کل کار‌های آی‌تی را از زیرساخت و نگهداری پیش‌بینی کردیم که این عدد بزرگی نیست.

او افزود: در حال حاضر ارائه خدمات الکترونیک به مردم در حوزه شهرسازی را به‌طور کامل داریم و به‌هیچ‌وجه لازم نبوده مردم برای ارائه و پیگیری درخواستشان در کل فضای شهرسازی به شهرداری مراجعه حضوری داشته باشند و هر درخواستی را با دسترسی به سامانه شهرداری قم می‌توانند ثبت و دنبال کنند.

رنجبر با تأکید بر اینکه وقتی لازم نباشد مردم برای هر کاری به شهرداری مراجعه کرده رفاه و استفاده بیشتری از زمان خواهند داشت،بیان کرد: ارائه خدمات الکترونیکی هزینه‌های رفت‌وآمد مردم را کمتر کرده و آلودگی صوتی و هوا ایجاد نمی‌شود و این فضا شفافیت را ایجاد می‌کند.

معاون شهردار قم یادآورشد: وقتی همه اطلاعات در بستر الکترونیکی در اختیار مردم قرار دارد، از دست چانه‌زنی غیرقانونی و تصرف‌هایی که ممکن بوده به وجود آید، جلوگیری می‌شود و این‌ها حداقل ارزش‌های افزوده بوده که این خدمات دارد و در صورتی ما ترغیب می‌شویم مابقی خدمات را بیاوریم که مردم از ما تقاضای کامل داشته باشند و بخواهند که تمامی خدمات شهرداری الکترونیکی شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار