نماینده دائم کشورمان در وین گفت: ایران از تقویت هرگونه مکانیسم همکاری منطقه‌ای برای مقابله با عرضه مواد مخدر استقبال کرده است.

غریب آبادی:به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در وین در مراسم افتتاح مرکز منطقه‌ای درمان اختلالات ناشی از سوء مصرف مواد مخدر اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با پیگیری یک راهبرد جامع و متوازن، ضمن پیگیری اقدامات منحصر به فرد در عرصه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و ثبت بالاترین رکورد‌های متصور در کشف و توقیف انواع محموله‌های مواد مخدر در سطح جهانی در عرصه کاهش تقاضا گام‌های بلندی را برداشته است.

وی افزود: سالانه تعداد قابل توجهی از معتادان تحت پوشش درمان قرار می‌گیرند و برنامه‌های متنوعی نیز در حوزه پیشگیری توسط نهاد‌های ذی ربط اجرا می‌شود.

سفیر ایران در وین گفت: بخشی از این اقدامات در سه حوزه مقابله، درمان و پیشگیری، از سوی نمایندگان دائم جمهوری اسلامی ایران در وین به طور ماهانه به اطلاع مقامات دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر و سایر کشور‌ها می‌رسد.

غریب آبادی بیان کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر ترکیبی، مواد روان گردان جدید و مواد پیش ساز نیز جمهوری اسلامی ایران فعالانه عمل کرده است. با توجه به پیچیدگی‌های موجود در این زمینه، آماده تبادل کمک‌های فنی و آموزش‌های تخصصی از طریق دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل هستیم.

وی افزود: تعیین مرکز ملی مطالعات اعتیاد به عنوان مرکز منطقه‌ای پژوهش و ظرفیت سازی درمان اعتیاد در توافق میان دفتر مقابله با ستاد مبارزه با مواد مخدر، گام بسیار مثبت و ارزشمندی برای ارائه آموزش‌های لازم، ترویج پژوهش‌های تخصصی و تبادل ظرفیت و تجربیات ذی ربط در سطح منطقه است.

غریب آبادی ادامه داد: این اقدام به عنوان گامی در راستای ارتقای حمایت دفتر مقابله از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه کاهش تقاضا محسوب شده که می‌تواند همکاری‌های محتوایی منطقه‌ای و بین المللی را شکل دهد.

سفیر ایران در وین ادامه داد: ایران چه در عرصه مقابله با عرضه مواد مخدر و چه در عرضه کاهش تقاضا و مسائل مرتبط با آن، از ایجاد یا تقویت هرگونه مکانیسم همکاری منطقه‌ای استقبال کرده و آماده همکاری در این حوزه‌ها است.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که میان تولید کنندگان عمده مواد مخدر قرار گرفته و خسارات جانی و مالی سنگینی را متحمل گردیده است، از جامعه جهانی و کشور‌های توسعه یافته انتظار دارد تا موضوع مبارزه با مواد مخدر را فارغ از ملاحظات سیاسی در دستور کار قرار داده و به مسئولیت مشترک خود در ارائه مساعدت‌های لازم، عمل کنند.

غریب آبادی خاطرنشان کرد: یاد و نام ۳۸۱۵ شهید کشورم در راه مقابله با مواد مخدر در طول ۴ دهه اخیر را گرامی می‌دارم و تلاش‌های تمامی نیرو‌های انتظامی و مقابله ای، نهاد‌های اجتماعی، درمانی و سمن‌ها تحت هدایت ستاد مبارزه با مواد مخدر را در مسیر اجرای سیاست جامع ایران در حوزه مواد مخدر، ارج می‌نهم.

انتهای پیام/

برچسب ها: مواد مخدر ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار