پاسخ کاربران به پیشنهاد یک روزنامه‌نگار درباره حال ناخوش کلانشهرها

کاربران فضای مجازی در پاسخ به ادعای یک کاربر در خصوص شهردار دهه شصت تهران، نظرات خود را به اشتراک گذاشتند.

کرباسچیبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در آستانه فرارسیدن فصل زمستان بار دیگر معضل آلودگی هوا، چهره‌ شهر تهران را خاکستری کرده است. آلودگی هوا و تعطیلی پیاپی مدارس در هفته اخیر، سبب شد تا کاربران فضای مجازی بار دیگر پیشنهادات و انتقادات خود را خطاب به شهرداری مطرح کنند.

در این بین یکی از کاربران که خود را روزنامه‌نگار مستقل معرفی می‌کند؛ نگاهی تاریخی به عملکرد شهرداری تهران داشته است. او با انتشار تصویری از غلام‌حسین کرباسچی درمان حال این روزهای کلانشهرهایی مثل اهواز و تهران را در گرو مدیریت شهرداری مثل او عنوان کرده است.


بیشتر بخوانید: بسیج و سپاه غمخوار و گره‌گشای مردم در کوت‌عبدالله اهواز 


کرباسچی

مطلبی که این کاربر در توییت خود نوشت، واکنش مثبت و منفی کاربران فضای مجازی را به‌ دنبال داشت. در پی انتشار این توییت کاربران به بازخوانی فعالیت‌ها و اقدامات شهردار سابق تهران پرداختند.

غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، در سال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۷ شهردار تهران بوده‌ است. پس از پایان جنگ در سال ۱۳۶۸ کرباسچی از استانداری اصفهان به شهرداری تهران منتقل شد و طرح جامع شهر تهران را که در زمان شهرداری غلامرضا نیک‌پی طرح‌ریزی شده‌ بود، ادامه داد که در کنار پیشنهادات مطرح شده بعد از پایان جنگ مبنی بر انتقال پایتخت از تهران به شهری دیگر تأثیرگذار بود.

در دوران شهرداری او، برای اولین بار شهردار تهران در جلسات هیئت دولت در کنار وزرا و معاونان رئیس جمهور قرار گرفت. از اقدامات کرباسچی می‌توان به تأسیس مؤسسه همشهری، انتشار روزنامه همشهری و نشریات وابسته به این موسسه؛ و همچنین فعالیت فرهنگسرا‌ها و خانه‌های فرهنگ در تهران اشاره کرد.

در آستانه برگزاری انتخابات مجلس پنجم، کرباسچی به همراه عده‌ای دیگر از وزرا، حزب کارگزاران سازندگی را تأسیس کرد و در کنار جامعه روحانیت مبارز تهران به ارائه فهرست انتخاباتی پرداخت.

در ادامه، توییت‌هایی جالب در واکنش به این کاربر را مشاهده می‌کنید:

کرباسچی

کرباسچی

کرباسچی

کرباسچی

کرباسچی

کرباسچی

کرباسچی

کرباسچی

کرباسچی

کرباسچی

کرباسچی

کرباسچی

کرباسچی

کرباسچی

کرباسچی

کرباسچی

کرباسچی

کرباسچی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.