شبکه تشکل‌های محیط زیستی خراسان رضوی در نامه‌ای به شهردار مشهد خواستار جلوگیری از تخریب باغ‌های داخل شهر و حفاظت از باغ خونی شد.

نامه نگاری تشکل های محیط زیستی مشهد برای حفاظت از باغ خونی/ سودجویانی که عامدانه درختان را خشک می کنندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،در این نامه که در شبکه‌های اجتماعی نیز منتشر شده، نوشته شده است: «اخیرا در جراید اعلانی درج شده مبنی بر آنکه باغ خونی مشهد بی توجه به ثبت ملی آن، توسط بانک کشاورزی به مزایده گذاشته شده است. با توجه به اینکه این باغ و بنای تاریخی آن در مرکز مشهد واقع است و علاوه بر نقش مهمی که فضای سبز آن در تصفیه آلودگی شهر دارد، ثبت فهرست آثار ملی شده و جزو اماکن تاریخی محسوب می‌شود، از شهردار مشهد تقاضا می شود، با دخالت در حفاظت از باغ خونی و دیگر باغ‌های داخل شهر از تخریب و تغییر کاربری آن‌ها جلوگیری شود»

همچنین در بخشی از این نامه درباره خشک شدن باغ‌هایی در محدوده میدان جانباز تا هتل هما هشدار‌هایی داده شده است. در ادامه این نامه آمده است:

 همچنین در این رابطه گزارش‌ها و مستندات حاکی از آن است که در محدوده میدان جانباز تا هتل هما نیز متأسفانه باغ‌هایی در حال خشک شدن است و ظاهرا عده‌ای پیوسته مقدمات این خشک شدن را فراهم می‌کنند تا شاید از زمین سوخته باغ‌ها برجی تجاری یا «شاپینگ مالی» جدید بروید. شبکه سمن‌های محیط زیستی خراسان رضوی بر این باور است که شهرداری مشهد می‌تواند و باید از این فاجعه جلوگیری کند و با پشتیبانی قانونی می‌توان از تخریب و تغییر کاربری باغ‌ها که سرمایه‌های ارزشمند شهر و بخشی مهم از اکولوژی شهر به شمار می‌آید، ممانعت به عمل آورد.

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.