مدیر امور پسماند شهرداری گفت: روزانه ۳ هزار و ۸۵۰ کیلو زباله عادی در استان جمع آوری می شود.

لطایفیمدیر امور پسماند شهرداری در گفت و گو با خبرنگاران  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  گفت: شهرداری بیرجند در بخش مدیریت پسماند اقدام به عقد قرار داد با چند بیمارستان‌های که درسطح شهر فعال هستند قرار داد منعقد کرده است.

او افزود: زباله‌های عادی این مراکز جمع آوری می شود و مدیریت اجرایی آن‌ها توسط بخش مدیریت و پسماند انجام می‌شود.

لطایفی با اشاره به اینکه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دو نوع زباله دارند افزود: بخشی از آن‌ها را پسماند‌های خطرناک و عفونی هست و بخش دیگر پسماند‌های عادی است که ناشی از فعالیت‌های عادی پرسنل یا بیماران است.

مدیر امور پسماند شهرداری اظهار کرد: بخش عادی این پسماند‌ها را ما به وسیله ماشین‌های جمع آوری مکانیزه انتقال پیدا می کند به ترانشه‌ای مخصوص و دفن بهداشتی آن‌ها انجام میگیرد .

او ادامه داد: بیمارستان‌ها موظف هستند که زباله‌های عفونی را بی خطر سازی کنند به وسیله دستگاه‌های اتو کلاو و پس از بی خطر سازی زباله‌ها انتقال پیدا می‌کند به سایت پسماند و دفن می‌شود.

لطایفی در زمینه مدیریت اجرایی پسماند مطب‌های پزشکان و آزمایشگاه‌ها گفت: جمع آوری این نوع پسماندها بر عهده شرکت‌هایی است که در این زمینه فعالیت دارند و بعد از جمع آوری و بی خطر سازی به سایت پسماند انتقال داده می‌شود و دفن بهداشتی آن‌ها انجام می‌شود .

مدیر امور پسماند شهرداری با اشاره به اینکه در سطح  ۳ هزار و ۸۵۰ کیلو زباله عادی و بی خطر سازی جمع می‌شود افزود: پزشکانی که اقدام به عقد قرار داد برای جمع آوری پسماند‌ها با شرکت‌ها نکردند اقدام کنند تا زباله هایشان با زباله‌های عادی اختلال نشود.

 انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار