معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز از ایجاد کانال برای دفع آب‌های سطحی در منطقه ۴ و ۵ اهواز خبر داد.

علیرضا عالی پور، معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در خصوص اقدامات انجام شده برای تخلیه آب در مسیر جاده ساحلی پل ششم گفت: این جاده در مجاورت محله‌های اکباتان، کوی معین زاده، کوی بهارستان و تقاطع خیابان نخلستان قرار دارد که نقطه خط القعر منطقه بهارستان است و آب‌های مناطق ۴ و ۵ به از طریق شبکه فاضلاب به این سمت هدایت می‌شوند.

ایجاد کانال‌های سطحی، راه حل دفع آب در اهواز

او افزود: آب‌های سطحی به سوی ایستگاه پمپاژ ٨ گانه منتقل می‌شوند، بعد از آن باید به سمت تصفیه خانه هدایت شوند، اما خطوط فاضلاب کشش این حجم از بارندگی را ندارند و با یک بارش سیل آسا مواجه هستیم در نتیجه به همین دلیل نیز آب در اینجا تجمع یافته است.

عالی پور در خصوص برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران با ریاست و معاونت عمرانی استاندار بیان کرد: در این مجمع به دنبال سریع‌ترین و کوتاه‌ترین راهکار کوتاه مدت بودیم و سرانجام حفر یک کانال به طول ٣۰۰ متر از اتوبان پل ششم به سمت رودخانه تصویب شد. هر چند اکنون نیز آب حرکت می‌کند، اما هدف ما بالا بردن سرعت تخلیه با پمپ است. بخشی از پمپ‌ها در خیابان نخلستان و بخشی دیگر در جاده مسیر پل ششم استقرار یافته اند، تا سرعت تخلیه بالا رود و ظرف ٢۴ ساعت آینده آب روانه رودخانه گردد.

ایجاد کانال‌های سطحی، راه حل دفع آب در اهواز

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز اظهار داشت: فعلا به صورت رو سطحی، کانالی ایحاد می‌کنیم و پمپ‌های گازوئیلی را به کار می‌گیریم تا بتوانیم آب را به صورت موقت از طریق روی سطح، تخلیه کنیم، اما در آینده همین اقدام را تبدیل به یک پروژه دائمی می‌کنیم تا به صورت مستمر از طریق مجاری تحت الارضی روانه آبه سمت رودخانه را اجرا کنیم.

یکی از کارکنان اداره آب و فاضلاب در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در اهواز باید مانند بقیه شهر‌ها کانال دفع آب‌های سطحی باشد، ولی متاسفانه هیچ کانالی نیست و تمام بارندگی‌ها از طریق لوله‌هایی که برای دفع فاضلاب تعبیه شده اند خارج می شوند در حالی که این فاضلاب برای آب خانه ها است و با بارندگی اندک خیابان‌ها پر از آب می‌گردد.

او افزود: رودخانه کارون در نزدیکی این منطقه است و با یک کانال کشی می‌توان این مشکل را حل کرد. 

ایجاد کانال‌های سطحی، راه حل دفع آب در اهواز

یکی از اهالی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: ٢ روز است که خانه ما زیر آب است. هنوز نیز فروکش نکرده و خانواده من درون یک اتاق در طبقه بالا منزل هستند. قالی، موکت و بخاری گازی در آب هستند و هیچ کس نیز در این زمینه پاسخ گو نیست!

ایجاد کانال‌های سطحی، راه حل دفع آب در اهواز

ایجاد کانال‌های سطحی، راه حل دفع آب در اهواز

ایجاد کانال‌های سطحی، راه حل دفع آب در اهواز

ایجاد کانال‌های سطحی، راه حل دفع آب در اهواز

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار