فعالیت بیش از ۱۱ هزار راننده در استان اردبیل

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل از فعالیت بیش از ۱۱ هزار راننده در سطح استان اردبیل خبر داد.

علی رحمتی، مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، از فعالیت ۸۷ شرکت حمل ونقل و ۱۱ هزار و ۴۰۰ راننده در استان اردبیل خبر داد و گفت: در ۸ ماهه نخست امسال بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ تن کالا توسط رانندگان در استان اردبیل جابجا شده است.

او ضمن تقدیر و تشکر از خدمات و زحمات رانندگان توزیع ۵۶ هزار حلقه لاستیک به نرخ دولتی و سهمیه‌ای در بین رانندگان استان اردبیل را یادآور شد و اظهار کرد: یکی از مطالبات مهم رانندگان افزایش نرخ کرایه‌ها و همچنین بیمه تکمیلی آن‌ها بود که هر دو مورد حل و فصل شد.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: رانندگان برون شهری که دارای بارنامه و کارت هوشمند می‌باشند می‌توانند با مراجعه به صنف یا شرکت حمل ونقل مربوطه نسبت به بیمه تکمیلی خود و افراد خانواده اقدام کنند.

رحمتی با اشاره به فعالیت ۱۳۳ دوربین تردد شمار، نظارت تصویری و ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت در محور‌های مواصلاتی استان افزود: با رانندگان متخلف در جاده‌ها در کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ برخورد قاطع انجام می‌شود.

او با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس در آن شرایط سخت و حساس جنگ که دشمن به صورت زمینی و هوایی کشورمان را مورد هدف قرار داده بود مایحتاج مردم هم خریداری و در بنادر صف کشیده شده بود گفت: در ۲۶ آذرماه سال ۱۳۶۲ به فرمان حضرت امام (ره) رانندگان کشور و کامیون داران جهت تخلیه مایحتاج مردم به بنادر اعزام و مایحتاج روزانه مردم را به استان‌های مختلف کشور رساندند.

عضو شورای اداری استان اردبیل با اشاره به اینکه رانندگان و کامیون داران استان اردبیل جزو اولین نیرو‌هایی بودند که از همان لحظات اولیه اعلام آمادگی کرده به بنادر اعزام و عشق به مملکت و ولایت پذیری خود به امام را ثابت کردند افزود: به دلیل رشادت و دلیر مردی این رانندگان در آن زمان به پیشنهاد وزارت راه و ترابری روز ۲۶ آذر از سوی شورای فرهنگ عمومی به نام حمل ونقل و رانندگان در تقویم رسمی کشورمان ماندگار شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.