فرا رسیدن دوران پرآبی در کشور

شرایط آورد آب در کشور به شرایط متوسط ۵۰ سال گذشته رسیده است.

فرید استیری مدیر مرکز مدیریت نیروگاه برق آبی شرکت مدیریت منابع آب ایران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: با توجه به شرایط مناسب آورد آب در کشور شرایط خوب و جالبی برای پیگیری پتانسیل‌های بالقوه در ساخت نیروگاه‌های برق آبی کشور فراهم شده است.

او ابراز امیدواری کرد با توجه به پتانسیل‌های موجود، پروژه‌های در دست بهره‌برداری در حوزه انرژی کشور شکل عملیاتی بگیرد.

استیری پتانسیل نیروگاه‌های برق آبی کشور را ۱۲ هزار و ۱۸۰ مگاوات اعلام کرد و گفت: از این میزان حدود ۹۱ مگاوات ظرفیت در دست بهره‌برداری نیروگاه‌های برق آبی کوچک است.

مدیر مرکز مدیریت نیروگاه برق آبی شرکت مدیریت منابع آب ایران ادامه داد: پتانسیل‌هایی که در جغرافیای ایران شناسایی شده ۱۰۰۰ مگاوات است که ۹۱ مگاوات در دست بهره بردای است.

او با بیان اینکه برای تامین ۱۳۴ مگاوات برق از نیروگاه‌های برق آبی مجوز‌های گذر حجمی آب صادر شده و آماده اجرا است، افزود: سرمایه گذاران می‌توانند به شرکت‌های آب منطقه‌ای دارای پتانسیل مراجعه و شرایط عملیاتی کردن این پروژه‌ها را دنبال کنند.

استیری ادامه داد: دوره احداث نیروگاه‌های برق آبی کوچک با ابلاغیه اخیر وزیر نیرو ۲۴ ماه و خرید تضمینی برق نیز۲۰ ساله اعلام شده است.

مدیر مرکز مدیریت نیروگاه برق آبی شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: سرمایه‌گذاران با توجه به تغیرات نرخ خرید تضمینی و توان بومی سازی متخصصان کشور در نیروگاه‌ها می‌توانند با ساخت این نیروگاه‌ها به اشتغال کشور نیز کمک شایان توجه‌ای کنند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.