یک شبکه عراقی در گزارشی به نقش سلاح‌های ممنوعه‌ آمریکایی پرداخت که سبب افزایش بیماری‌های سرطانی در بین مردم عراق شده است.

نقش سلاح‌های ممنوعه نیرو‌های آمریکایی در افزایش میزان سرطانبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی آفاق عراق در گزارشی به بررسی نقش سلاح‌های ممنوعه‌ای پرداخت که از سوی نیرو‌های آمریکایی در عراق مورد استفاده قرار گرفته و سبب افزایش بیماری‌های سرطانی شده است.

این شبکه به نقل از خبرنگار خود در استان الانبار عراق گزارش داد: جنگ و سلاح‌های ممنوعه ممکن است بزرگترین علت گسترش بیماری‌های سرطانی در استان الانبار باشد؛ استانی که ساکنان آن همچنان از اثرات این سلاح‌ها که از سوی نیرو‌های آمریکایی در زمان جنگ عراق استفاده شده، رنج می‌برند.

خبرنگار این شبکه در ادامه افزود: افرادی که به این بیماری‌ها دچار شده اند، به این شبکه گفتند هزینه‌های درمانی، بزرگترین دغدغه آن‌ها شده و این مسأله، در سایه کمبود‌ها در مراکزی است که به بیماران سرطانی اختصاص داده شده است.

این شبکه سپس به نقل از پزشکان متخصص تومور‌های سرطانی نقل می‌کند که علت افزایشِ نسبت این بیماری ها، تشعشاتی است که از سلاح‌های ممنوعه و کُشنده ساطع می‌شود.‌ به گفته یک متخصص، عامل نخست در افزایش بیماری‌های سرطانی، عامل روانی است. هرگونه استرس و فشار برای سال‌های طولانی یکی از عوامل در پیشرفت سلول‌های سرطانی است. عامل دوم میزان تشعشعات است که باید در مراکز پژوهشی مورد بررسی قرار گیرد.

آمریکا در سال ۲۰۰۳ در رأس ائتلافی نظامی به عراق حمله کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار