همزمان با چهاردهمین روز از اعتصاب سراسری در فرانسه امروز اتحادیه‌های کارگری با دولت فرانسه دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.

چهاردهمین روز اعتصاب سراسری در فرانسه/اتحادیه‌های کارگری با دولت فرانسه دیدار می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اتحادیه‌های کارگری در فرانسه امروز (چهارشنبه) نشستی را با دولت این کشور برای گفت‌وگو درباره بن‌بست ایجاد شده  بر سر اصلاح قانون بارنشستگی برگزار می‌کنند.

برگزاری این نشست در حالی صورت می‌گیرد که اعتصاب سراسری در فرانسه و در اعتراض به اصلاح قانون بازنشستگی وارد سومین هفته خود می‌شود.

روز سه‌شنبه نیز تظاهرات گسترده‌ای در سراسر فرانسه علیه دولت «امانوئل مکرون» برگزار شد و حدود ۲ میلیون نفر در این تظاهرات شرکت کردند.

در پی برگزاری این تظاهرات که با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد، دولت فرانسه از اعلام آمادگی خود برای مذاکره با اتحادیه‌های کارگری خبر داده است.

بیشتر بخوانید:

با این وجود روز سه‌شنبه دولت فرانسه اعلام کرد که همچنان مصمم به اجرای کامل اصلاح قانون بازنشستگی است.

اعتصاب سراسری در اعتراض به اصلاح قانون بازنشستگی از روز ۵ دسامبر (۱۴ آذر) در فرانسه آغاز شده و حمل و نقل عمومی این کشور را در آستانه آغاز سال جدید میلادی فلج کرده است.

طی روز‌های اخیر نیز کارکنان بخش‌های مختلف به این اعتصاب پیوسته و بزرگ‌ترین اتحادیه صنفی فرانسه نیز از اعضای خود خواستار پیوستن به این اعتصاب شده است.

بخش عمده‌ای از حمل و نقل ریلی فرانسه در حال حاضر فعالیت خود را متوقف کرده و پیوستن معلمان به این اعتصاب نیز تعطیلی بسیاری از مدارس را در پی داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار