استاندار کرمانشاه گفت : برای کاهش تلفات جاده‌ای به راهبرد جدید نیاز داریم و در این راستا نقش فرهنگ سازی از سوی دستگاه‌های مختلف بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : باید با دقت کافی علل و عوامل تلفات جاده‌ای در استان مشخص شود و مدیریت جاده ای، زیرساخت ها، حضور به موقع پلیس و دیگر عوامل مورد بررسی قرار گیرد.

او گفت : اگر برخی رانندگان با افزایش سرعت رعایت مسائل راهنمایی و رانندگی را نمی‌کنند یا اینکه زیرساخت‌ها مناسب نیست ضرورت دارد این عوامل در کنار دیگر عوامل موثر در تلفات درون شهری و برون شهری با جدیت مورد بررسی قرار گیرد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه لازمه کاهش تلفات جاده‌ای توجه به فرهنگ سازی از سوی دستگاه‌های مختلف است، گفت: برای فرهنگ سازی در کاهش کاهش تلفات جاده‌ای باید به صداوسیما و رسانه‌ها توجه ویژه شود و شرکت‌های بیمه به جای اینکه هزینه‌های بسیاری را برای جبران خسارت پرداخت می‌کنند، با ارایه راهکار می‌توانند این هزینه‌ها را در فرهنگ سازی با همکاری با صداوسیما در ساخت پویانمایی بکار گیرند.

مقام عالی استان کرمانشاه گفت: یکی از مصوبات این جلسه باید در راستای ملزم ساختن بیمه‌ها در توجه به فرهنگ سازی برای تسهیل در امور ترافیکی باشد و این موضوع به مدیران بیمه‌ها در تهران نیز اعلام شود.

بازوند گفت: در تلفات جاده‌ای باتوجه به اینکه سرپرست خانواده یا عضوی از خانواده جان خود را از دست می‌دهد و با کشته شدن نفری از خانواده در اصل یک خانواده از بین می‌رود لذا همه دستگاه‌ها در راستای فرهنگ سازی و بکارگیری راهکار‌ها و برنامه‌های جدید وظیفة مهمی به عهده دارند.

او با اشاره به تلفات جاده‌ای درون شهری گفت: شهرداری برای کاهش این تلفات باید با قاطعیت و برنامه ریزی جامع تری وارد عمل شود و در این زمینه نیاز به راهبرد‌های جدید داریم.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر استفاده از فکر و ایده افراد متخصص برای کاهش تلفات جاده‌ای و تسهیل در امور ترافیک گفت: ضرورت دارد که برنامه‌ای برای تهیه ابزاری قویتر و کارسازتر جهت مانع سرعت برای افرادی که به اصول راهنمایی و رانندگی توجه نمی‌کنند، تدوین شود.

بازوند گفت: جلسات این کمیسیون هر شنبه در استانداری تشکیل خواهد شد و مدیران دستگاه‌های عضو وظیفه دارند با برنامه و راهکار در این جلسات حضور پیدا کنند.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.