مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: یکی از طرح‌های حوزه اجتماعی جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی طرح کودکان کار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، فرانک قدسی در جلسه جمعیت بانوان فرهیخته استان کردستان گفت: امروز با جوانانی مواجه هستیم که مهارت‌های زندگی ندارند و باید پایه‌های دینی و التزاز از دین و آموزش بین نوجوانان افزایش یابد.

او افزود: خانواده مامنی است که مانند یک حصار فرد را از گناه باید حفظ کند، اما امروز نقش عاطفی خانواده زیر سوال رفته است و زنان و مردان متعهد عاطفه و محبت را جدای از خانواده جستجو می‌کنند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان بیان کرد:اقشاری هستند که نیاز به آموزش‌های اولیه دارند و ما تصور می‌کنیم جامعه از آموزش اشباع شده در حالیکه اینطور نیست و باید آموزش همچنان ادامه داشته باشد.

قدسی اضافه کرد: آموزش و پرورش رسالت خود را انجام داده است، اما این تحولات اجتماعی است که توقع را بالا برده که بار تربیت و مسوولیت به عهده آموزش و پرورش باشد.

او یادآورشد: شکل گیری شخصیت کودکان در شش سال اول اتفاق می‌افتاد و بی‌شک الگوگیری مشاهده‌ای مهمترین ابزار برای یادگیری فرزندان است و خانواده‌ها باید این وظیفه اصلی خود را بخوبی جامه عمل بپوشانند و بعد از مدارس توقع داشته باشند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان اعلام کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی طرح‌هایی در دست اقدام است که در حوزه اجتماعی طرحی اعلام شده با عنوان طرح «بهداشت روان و سلامت رفتار‌های اجتماعی» که مورد تایید وزارت کشور بوده و پیگیر اجرای آن خواهیم بود.

قدسی گفت: این طرح در مدارس حاشیه شهر به همت نیرو‌های متخصص علوم پزشکی و دانشگاه‌ها پیگیری و اجرا می‌شود.

او با اشاره به اینکه آموزش به کودکان کار نیز مورد توجه امور اجتماعی استانداری کردستان است، افزود: طرح کودکان کار به همت انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد نیز در راستای این امر انجام می‌گیرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان توجه به بازمانده‌های تحصیل و کاهش آن‌ها و حمایت از دانش‌آموزان از دیگر مواردی است که پیگیری شده است، افزود: طرح مشاوره قبل و یا حین ازدواج نیز برای زوجین جوان از دیگر طرح‌هایی است که در استان کردستان اجرا می‌شود و براساس آن به صورت ۶ ساعت دوره آموزشی برای زوجین جوان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: خانواده ، زندگی سالم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.