مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین مطرح کرد؛

سرما در کمین باغات قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: با نزدیکی به فصل زمستان باغداران باید مراقب احتمال سرمازدگی باغات باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی همتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اشاره به بارش‌های سنگین ۲ روز گذشته و کاهش محسوس درجه حرارت هوا در منطقه، اظهار کرد: با نزدیکی به فصل زمستان باغداران باید مراقب احتمال سرمازدگی باغات باشند.

او افزود: با توجه به پیش‌بینی افت دما در روز‌های آینده، امکان سرمازدگی تنه درختان و محصول باغات مرکبات وجود دارد و ممکن است باغداران در صورت بی‌توجهی متحمل خسارت شوند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه از بروز مخاطرات طبیعی نمی‌توان جلوگیری کرد، ادامه داد: در صورت پایش نوسانات جوی و انجام اقدامات مدیریتی به موقع، اثرات خطرات احتمالی را می‌توان کاهش داد.

همتی اظهار کرد: ساخت سایبان باغات از مثمر‌ترین اقدامات مدیریتی در جهت کاهش آثار مخرب سرما زدگی زمستانه یا آفتاب سوختگی تابستان است که در حال حاضر با حمایت‌های دولت در حال ترویج و توسعه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین بیان کرد: تسریع در برداشت به موقع محصول از باغات علاوه بر اینکه موجب حذف یا کاهش خسارت سرما زدگی به میوه می‌شود، انجام عملیات باغبانی مانند هرس، مبارزه با علف هرز و کود دهی درختان را نیز تسهیل می‌کند.

او افزود: دارا بودن پوشش بیمه‌ای در محصولات کشاورزی ریسک تولید را کاهش داده و قسمت قابل توجه‌ای از خسارت‌های احتمالی را جبران خواهد کرد.

قیروکارزین با بیش از ۱۰ هزار هکتار باغات مرکبات در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار