فرستاده قطر به نوار غزه اعلام کرد دوحه تا سال آینده میلادی به ارائه کمک‌های بشردوستانه به این منطقه ادامه خواهد داد.

قطر: تا سال میلادی آینده به کمک‌های خود به نوار غزه ادامه خواهیم دادبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، فرستاده قطر به نوار غزه روز چهارشنبه اعلام کرد دوحه تا سال آینده میلادی به ارائه کمک‌های بشردوستانه به این منطقه ادامه خواهد داد.

این وعده‌ای است که ممکن است به جلوگیری از درگیری بین حماس و اسرائیل کمک کند. از آخرین جنگ غزه در سال ۲۰۱۴ قطر با تایید اسرائیل، بیش از یک میلیارد دلار منابع مالی برای بازسازی این منطقه و مقرری به فلسطینی‌های فقیر ارائه کرده است.

این کمک‌ها باعث شده است به رغم تنش‌های دیپلماتیک بین قطر و عربستان سعودی، دوحه حمایت واشنگتن را از خود جلب کند. محمد العمادی، فرستاده قطر این هفته به غزه سفر کرد تا بر اهدای ۲۲ خودروی آتش نشانی و دیگر خودرو‌های اورژانس نظارت و درباره طرح‌های بهداشتی و انرژی جدید گفتگو کند.

بیشتر بخوانید: توزیع دلار‌های امیر قطر میان مردم غزه + تصاویر 

عمادی در این باره گفت: برای سه ماهه نخست سال ما (به کمک) ادامه می‌دهیم، این حتمی است. برای باقیمانده سال، من فکر می‌کنم ما به این کمک‌ها ادامه خواهیم داد، ما به دقت و به طور مثبت به این مسئله نگاه می‌کنیم.

قطر سال ۲۰۱۹ در تلاش برای کاستن از مشکلات اقتصادی و کمک به فرو نشاندن تنش‌ها در امتداد مرز با سرزمین‌های اشغالی، بیش از ۱۵۰ میلیون دلار به منظور خرید سوخت برای تنها نیروگاه غزه اختصاص داد و کمک‌های نقدی ماهانه نیز در اختیار حدود ۷۰ هزار فرد نیازمند در این منطقه قرار می‌دهد.

مقامات فلسطینی و صهیونیست می‌گویند اقدامات قطر به رفع مسائل اقتصادی داخلی غزه که در گذشته به تشدید درگیری بین حماس و اسرائیل دامن زده، کمک می‌کند.

عمادی خاطر نشان کرد حماس، که اسماعیل هنیه از رهبرانش این هفته به قطر سفر کرد، خواستار تمدید کمک مالی به غزه تا سال ۲۰۲۰ شده است. وی گفت: پس از ماه مارس، احتمال زیادی وجود دارد که ما به این حمایت ماهانه (برای تامین) برق و از مردم فقیر ادامه دهیم.

قطر به طور رسمی روابطی با رژیم صهیونیستی ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار