دیوید هیل، معاون سیاسی وزیر خارجه امریکا برای رایزنی با مقامات لبنان به بیروت سفر می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دیوید هیل، معاون سیاسی وزیر خارجه امریکا پنج شنبه به بیروت می‌رود.

برخی رسانه‌های لبنانی خبر دادند دیوید هیل قرار است پنج شنبه به بیروت سفر کند. این رسانه‌ها هدف از سفر هیل به لبنان را اطمینان از مصمون ماندن طرح خط لوله انتقال گاز فلسطین اشغالی به اروپا می‌دانند.

معاون سیاسی وزیر خارجه امریکا همچنین قرار است با مقامات لبنانی درباره‌ی مشخص کردن سریعتر مرز‌های دریایی لبنان و رژیم صهیونیستی گفتگو کند. عمده‌ترین بحث‌های دو طرف پیرامون بلوک نفتی شماره ۹ لبنان است که رژیم صهیونیستی قصد تصاحب این بلوک نفتی را با جابه جایی مرز‌های دریایی خود با لبنان دارد.

خط لوله انتقال گاز فلسطین اشغالی به اروپا از بلوک نفتی شماره نه لبنان عبور خواهد کرد و رژیم صهیونیستی در تلاش است تا با کمک امریکا بخش‌هایی یا تمام بلوک نفتی شماره ۹ لبنان را از آن خود کند تا این طرح مشترک بین رژیم صهیونیستی، یونان و ایتالیا در اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی اجرایی شود.

هدف از اجرای این طرح که ارزش آن حدود ۷ میلیارد دلار برآورد شده کاستن نیاز اروپا به منابع گازی روسیه است. معاون سیاسی وزیر خارجه امریکا اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی نیز به لبنان سفر و با میشل عون، رئیس جمهور و سعد حریری، نخست وزیر لبنان درباره‌ی اختلافات این کشور و رژیم صهیونیستی پیرامون بلوک نفتی شماره ۹ لبنان گفتگو کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار