مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: آموزش‌های صنایع دستی در استان به صورت کاربردی و با نگاه تولیدی و درآمدزایی ارائه می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهرداد جوادی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از سال ۱۳۹۵ تا کنون، ۹۵۰ گواهی آموزشی و مجوز فعالیت برای زندانیان آزاد شده در این استان صادر شده است.

او افزود: در این مدت ۹۲۳ گواهی آموزشی و ۲۵ فقره کارت شناسایی صنایع دستی در رشته‌های چوبی، قلاب دوزی و نمدمالی برای زندانیان آزاد شده در این استان صادر و تحویل آنان شد.

جوادی اضافه کرد: آموزش رشته‌های صنایع دستی به عنوان یک منبع درآمدی با هزینه بسیار کم به قشر‌های مختلف به خصوص زندانیان آموزش داده می‌شود.

او ادامه داد: آموزش‌های صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری به صورت کاربردی و با نگاه تولیدی و درآمدزایی ارائه می‌شود.

جوادی گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری آمادگی صدور مجوز اشتغال و ارائه تسهیلات اشتغالزایی ویژه تمامی زندانیان آزاد شده با هدف ایجاد شغل و حرفه برای حرفه‌آموزی آنان را دارد.

او افزود: آموزش نمدمالی و تولید محصولات نمدی به عنوان یکی از رشته‌های مزیت دار استان برای درآمدزایی زندانیان در دستور کار قرار گیرد.

جوادی اضافه کرد: آموزش رشته‌های صنایع دستی با هدف کاربردی کردن تولیدات و بهبود وضعیت بازاریابی فروش نیازمند بازنگری است.

او ادامه داد: برای بیمه زندانیان آزاد شده فعال در حوزه‌های صنایع دستی چهارمحال و بختیاری پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار