مسئول شورای اجرایی هیئات‌های مذهبی نهاوند از فعالیت ۲۴۵ هیات مذهبی در این شهرستان خبر داد.

فعالیت ۲۴۵ هیات مذهبی نهاوند / ثبت ۱۸۰ هیات مذهبی در نهاوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد کریم بحیرایی، مسئول شورای اجرایی هیئات‌های مذهبی نهاوند گفت: در شهرستان نهاوند ۲۴۵ هیات مذهبی فعالیت دارد که تا کنون ۱۸۰ هیات آن در سامانه طوبی به ثبت رسیده است.

او با اشاره به اینکه تمام ۲۴۵ هیات مذهبی شهرستان فعال هستند، افزود: به منظور شناسنامه دار شدن آن‌ها بقیه هیات‌ها نیز پس از رفع نواقص به مرور  در سایت ثبت می‌شوند.

مسئول شورای اجرایی هیئات‌های مذهبی نهاوند با بیان اینکه شورای اجرایی هیات‌های مذهبی هر چهار سال یکبار با برگزاری انتخابات تشکیل می‌شود، ادامه داد: این شورا متشکل از هفت نفر از اعضای هیات امنا مساجد شهر و روستاست که هر چهار سال یکبار تشکیل می‌شود.

بحیرایی افزود: در حال حاضر ۲۴۰ مسجد و حسینیه در سطح شهر و روستا وجود دارد که در اغلب ان‌ها نماز جماعت و کار‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه کار ساماندهی هیات‌های مذهبی از جمله وظایف شورای اجرایی است افزود: از انجا که این هیأت‌ها ظرفیتی وسیع برای تعمیق باور‌های دینی را دارا هستند، ساماندهی این مجموعه بزرگ به دلیل ایفای نقش مهمی که در بین مردم دارند کاری ضروری است که در این راستا کار ساماندهی هیات‌ها در دستور کار قرار دارد.

مسئول شورای اجرایی هیات‌های مذهبی نهاوند افزود: علاوه بر این برنامه ریزی برای ارتقای سطح آگاهی دینی اعضا، بررسی آسیب‌ها و انحرافات مراسم مذهبی در سطح شهرستان و اتخاذ تدابیر لازم برای رفع آن‌ها از دیگر وظایف شورای اجرایی است که این موارد به خوبی پیگیری شده است.

بحیرایی گفت: یکی از اهداف عمده ما در شورای اجرایی علاوه بر اجرای برنامه‌های فرهنگی، اهتمام بیشتر در اجرای برنامه‌های قرآن‌محور و روحانی‌محور در هیئات مذهبی است و بر همین اساس در ایام رمضان، محرم و فصل تابستان بیشتر به این برنامه‌ها توجه می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار