مدیرکل استاندارد همدان از اجرای طرح پرسشگری استاندارد در استان خبر داد.

اجرای طرح پرسشگری استاندارد در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد مددی مدیرکل استاندارد همدان گفت: طرح سراسری «پرسشگری استاندارد» همزمان با دیگر نقاط کشور با هدف سنجش میزان اعتماد و نگرش مردم نسبت به استاندارد و استانداردسازی محصولات و بهبود نگرش و رفتار مردم نسبت به استاندارد در شبکه‌های توزیع استان اجرا شد.

او افزود: مردم و مصرف کنندگان در این طرح به پرسش‌هایی درباره میزان آشنایی با استاندارد و فاکتور‌های مهم و تاثیرگذار از جمله علامت استاندارد، کیفیت، بسته بندی و قیمت بر نحوه خرید مردم از کالا‌های استاندارد و میزان موفقیت سازمان استاندارد در حوزه‌های عملکرد از جمله طرح کنترل بازار و جمع آوری کالا‌های فاقد نشان استاندارد از مراکز خرید پاسخ می‌دهند.

مدیرکل استاندارد همدان  اضافه کرد: از طرح پرسشگری استاندارد میزان آگاهی و آشنایی مردم از این مولفه و تاثیر شناخت بر کیفیت خرید و تامین مایحتاج زندگی آن‌ها و اطلاع از وظایف سازمان ملی استاندارد از جمله نقش استاندارد در توسعه اقتصاد کشور و میزان رشد صادرات استخراج می‌شود.

مددی با بیان اینکه دغدغه ما این است که استاندارد و استانداردسازی به مطالبه ملی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: عزم ملی در بخش توسعه و ترویج استاندارد نیاز است.

او ادامه داد: سازمان ملی استاندارد ایران در راستای سند جامع نظام استانداردسازی، تحول رویکردی دارد و به جای تقسیم استاندارد‌ها به اجباری و اختیاری به سمت جاری کردن رویکرد "هر محصول یک پیوست استاندارد" در حرکت است.

مدیرکل استاندارد همدان با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد به عنوان یک دستگاه اجرایی مستقل زیر نظر مستقیم رئیس جمهور، برای استقرار پایه‌های چهارگانه نظام استانداردسازی کشور شامل استانداردسازی، ارزیابی انطباق، اندازه شناسی و تائید صلاحیت به عنوان مرجع رسمی و حاکمیتی در تدوین، اجرا، نشر و نظارت استاندارد‌های ملی تعیین شده است، گفت: نتایج این نظر سنجی در برنامه ریزی‌های آتی و سیاست‌های کلی سازمان مورد استناد و بهره برداری قرار می‌گیرد.

مددی تمام اقشار مردم را جامعه هدف این طرح دانست و افزود: در این طرح درصد میزان موفقیت استاندارد در اطمینان بخشی به مصرف کنندگان مشخص می‌شود.

او افزود: مجریان این طرح کارشناسان استاندارد با جلیقه‌های منتقش به «پرسشگری استاندارد» در سطح استان هستند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.