به گزارش خبرنگار
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از
مشهد، سید جواد حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش در نشست علمی
هفته پژوهش در سبزوار گفت: در زیر نظام پژوهش و برنامهریزی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، معلم و دانشآموز پژوهنده، مدرسه و سازمان پژوهنده از محورهای کلیدی و اصلی است.
او ادامه داد: هم اکنون برخی استادان، معلمان، دانشجویان و دانشآموزان با پژوهشهای خوب، نمونه میشوند، اما برای تاثیرگذاری نیاز به گسترش پژوهش در ساختار و بدنه مدرسه، سازمانها و معلمان داریم.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: پژوهش باید تبدیل به لقمههای دانش شود که در کاربست مدیریتی از آن استفاده شود و از جنبه تئوری صرف خارج و جنبه کاربستی و مساله مدار پیدا کند.
حسینی ادامه داد: تقویت روحیه پرسشگری و حل مساله از مهمترین مسائل نظام تعلیم و تربیت است که باید در محتوای کتابهای درسی، فرهنگ تعلیم و تربیت و پژوهشها لحاظ شود.
انتهای پیام//م. م