تهیه‌کننده فیلم سینمایی «جان‌دار» گفت: وجود بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر تاثیرات شگرفی بر سینمای ایران گذاشته و به یک محفل امن فیلم اولی‌ها تبدیل شده است.

بدر کنار حمایت از ورود فیلمسازان جوان باید ظرفیت‌های اکران را افزایش داد/ بخش «نگاه نو» طی سال‌های اخیر تاثیر شگرفی بر سینمای ایران داشته استه گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ۳۷ فیلم اولی متقاضی حضور در بخش «نگاه نو» سی‌وهشتمین حشنواره فیلم فجر شدند. این خبری بود که چند وقت قبل از سوی برگزارکنندگان جشنواره فیلم فجر اعلام شد. استقبال بالای فیلمسازان جوان از این بخش بهانه‌ای شد تا در گفتگو با کامران مجیدی تهیه کننده سینما که چند بار سابقه همکاری با فیلمسازان فیلم‌اولی را دارد، دلایل استقبال فیلمسازان جوان از این بخش را بررسی کنیم.

کامران مجیدی در تهیه آثاری، چون فیلم سینمایی «لاک قرمز»، «زرد» و «جان‌دار» با فیلمسازان فیلم‌اولی همکاری داشته در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره استقبال بالای فیلم اولی‌ها از جشنواره فیلم فجر امسال گفت: اینکه حجم بالایی از فیلمسازان جوان برای حضور در بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر متقاضی شده اند، اتفاق پسندیده‌ای است، اما باید به این مسئله توجه کرد که این حجم فیلم‌ها از چه سطح کیفی برخوردار است.

وی ادامه داد: امیدوارم در کنار این حجم بالای استقبال فیلمسازان جوان سینمای ایران از حضور در مهم‌ترین رویداد سینمایی کشور، شاهد مدیریت خوب مسئولین سینمایی درباره اکران آثار این فیلمسازان جوان هم باشیم.

مجیدی با اشاره به اینکه باید در کنار توجه به فراهم کردن زمینه‌های تولید فیلم، به مسئله ایجاد ظرفیت برای اکران آثار نیز توجه کرد، صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد: به نظرم باید در ابتدا این مسئله مورد بررسی قرار گیرد که سینمای ایران به شکل سالانه تا چه اندازه ظرفیت اکران دارد؛ زیرا حجم بالای تولید فیلم در سینمای ایران به خاطر کمبود‌ها و محدودیت‌های اکران موضوعی نگران کننده است، اما از سوی دیگر شور و شوقی که در میان فیلمسازان جوان برای ورود به عرصه حرفه‌ای سینما وجود دارد جای خوشحالی برای پویایی سینمای ایران دارد.

مجیدی خاطرنشان کرد: به نظرم مسئولین سینمایی کشور باید بستر لازم برای پخش و توزیع حجم بالای آثار سینمایی را در کشور فراهم کنند، زیرا تولید فیلم تنها یک بخش کار است و بخش مهم‌تر آن دیده شدن فیلم محسوب می‌شود و نباید شرایط طوری رقم بخورد که فیلمساز با سال‌ها انتظار در نوبت اکران دلسرد و بی انگیزه شود.

این تهیه‌کننده سینما که این روز‌ها فیلم «جان‌دار» را بر پرده سینما‌ها دارد، در ادامه درباره اهمیت بخش «نگاه نو» جشنواره فیلم فجر گفت: وجود بخش «نگاه نو» جشنواره فیلم فجر طی سال‌های اخیر تاثیرات شگرفی بر سینمای ایران گذاشته است و به یک محفلی امن برای تجربه اندوزی فیلم اولی‌ها تبدیل شده است که علاوه بر تجربه اندوزی، توانایی خود را در رقابت با بزرگان سینمای ایران محک می‌زنند که در مجموع امیدوارم این اتفاق به ارتقای سینمای ایران کمک کند.

وی در پایان به اهمیت حمایت نهاد‌های فرهنگی از فیلم اولی‌ها نیز اشاره کرد و گفت: تقریبا در اغلب کشور‌های صاحب سینما، تشکیلاتی وجود دارد که فیلم اولی‌های مستعد با حمایت آنان پا به عرصه سینما می‌گذارند و در کشورمان نیز این اتفاق خوبی است چند وقتی می‌شود که شاهد آن هستیم.

مجیدی در ادامه تاکید کرد: جدا از آسیب‌ها و فواید حمایت نهاد‌ها از فیلم اولی‌ها باید به این نکته مهم اشاره کرد که فیلم اولی‌ها باید همیشه در ذهن خود به این بی اندیشند که یک فیلمساز باهوش بخوبی آگاه است که با اشتباه هایش می‌تواند فیلم اولش را به فیلم آخرش تبدیل کند پس باید با دقت نظر بیشتری وارد این عرصه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.