علی اصغر مقیمیان گفت: بدهی ۲ زندانی جرایم غیر عمد شهرستان دامغان از محل وقف نیات اجتماعی پرداخت و از زندان آزاد شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی اصغر مقیمیان سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه دامغان گفت: ۲ زندانی که به دلیل عدم پرداخت نفقه و دیه محکوم به حبس شده بودند، با کمک ۱۰۰ میلیون ریالی از محل موقوفات نیات اجتماعی دامغان از زندان آزاد شدند.

او افزود: بازگشت این افراد به بطن جامعه، بهره مندی آن‌ها از زندگی عادی و تامین مایحتاج خانواده از آثار این کار است.

مقیمیان اظهار داشت: امروز شرایط جامعه به گونه‌ای است که نیاز است تا وقف در مسیری هدایت شود که مردم بیشترین بهره‌برداری از آن را داشته باشند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه دامغان تصریح کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی، پرداخت جهیزیه، پرداخت دیه جرایم غیرعمد، گسترش علم و مباحث اخلاقی در جامعه از نیاز‌های روز جامعه است که باید موقوفه‌های جدید به آن‌ها توجه شود.

مقیمیان به یک وقف جدید در دامغان اشاره کرد و افزود: به همت یک واقف نیک اندیش در دامغان، یک واحد تجاری به ارزش هشت میلیارد ریال به موقوفه‌های دامغان اضافه شد.

او تصریح کرد: این واحد تجاری در بازارچه سرپوشیده دامغان واقع شده که ۴۸ سهم از ۶۰ سهم آن به نیت افطاری ۲۱ ماه مبارک رمضان وقف شد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان گفت: در ۶ ماه نخست امسال، ۶ نفر اموال خود را به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در اوقاف به ثبت رساندند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.